בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

זועבי בדרך החוצה?

חוק "ההדחה" אושר לקריאה שנייה ושלישית

  • י"ב תמוז תשע"ו - 11:16 18/07/2016
גודל: א א א
ארכיון (דוברות הכנסת)
ארכיון (דוברות הכנסת)

בתום חודשים ארוכים של דיונים, אשרה הבוקר (ב') וועדת החוקה של הכנסת לקריאה שנייה ושלישית את "חוק ההדחה", לפיו ניתן יהיה להדיח חבר כנסת ברוב של 90 חברים במידה וזה יסית לגזענות או למאבק מזוין במדינת ישראל.

בשבוע שעבר החליטה הוועדה לשנות את מהותו של החוק, וממילא גם את שמו, מ"חוק ההשעיה" ל"חוק ההדחה", כך שבכוחם של חברי כנסת יהיה להדיח חבר כנסת ולא רק להשעות אותו לפרק זמן קצוב. יחד עם זאת, לחוק הוכנסו גם מספר הגבלות. לפי אחת מהן, לא תתאפשר הדחה של חבר כנסת בתקופת בחירות.

ההצעה גובשה וקודמה על רקע התבטאויות והתנהלויות חמורות של חברי כנסת ערבים, כמו למשל השתתפותה של חברת הכנסת חנין זועבי במשט המרמרה, מפגש חברי הכנסת הערבים עם משפחות המחבלים שגופות ילדיהם המחבלים מוחזקות בישראל ודברים דומים. הדיונים בוועדה לוו כל העת בויכוחים קשים בין ימין לשמאל.

יצויין כי בעודו יושב בספסלי האופוזיציה התבטא שר הביטחון אבגידור ליברמן כי מדובר בהצעה פופליסטית שאין לה סיכוי לאפשר באמת להדיח חבר כנסת מכהן שכן השגת רוב של 90 חברי כנסת הוא דבר נדיר וחסר סיכוי. ליברמן ניסה בעבר לקדם חוקים שיאפשרו הדחת חברי כנסת בהתאם לקריטריוניים מוסכמים מראש ולא בהתאם להצבעה של חברי כנסת.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד