בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"חוק ההדחה" אושר במליאה

ח"כים ערבים צעקו: "אנחנו פה, תבינו כבר!"

  • י"ד תמוז תשע"ו - 09:50 20/07/2016
גודל: א א א
(דוברות הכנסת)
(דוברות הכנסת)

לאחר דיון לילי סוער במליאת הכנסת ודיון ציבורי של חודשים ארוכים, אשרה הלילה מליאת הכנסת את הצעת החוק שכונה "חוק ההדחה" ברוב של 61 חברי כנסת מול 47 מתנגדים. על פי החוק החדש יוכלו 90 חברי כנסת להדיח חבר כנסת מכהן במידה וזה יסית לגזענות או יביע תמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל.

על פי ההגבלות שהוכנסו להצעת החוק בשבוע שעבר, נדרשת הצבעה של לפחות עשרה חברי כנסת מהאופוזיציה בשביל להדיח חבר כנסת. כמו כן, לקראת סיום גיבוש הצעת החוק בוועדת החוקה הוחלט שהחוק לא יאפשר רק השעיה של חבר כנסת אלא את הדחתו לצמיתות. הליך הדחה של חבר כנסת יוכל להיפתח רק במידה ותוגש בקשה על ידי 70 חברי כנסת.

חברי כנסת ערבים קטעו את הדיון הלילה במליאה פעמים רבות בצעקות. אחדים מהם צעקו לעבר חה"כ סלומיאנסקי בזמן שהציג את החוק: "אנחנו כבר פה, תבינו כבר!". חבר הכנסת אילן גלאון (מר"צ) הוצא מהאולם לאחר שנקרא לסדר שלוש פעמים.

מי שבלט אף הוא בהתנגדותו לחוק היה יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג (המחנה הציוני) שטען כי החוק הוא "דגל שחור שמתנוסס מעל לכנסת".

שר הביטחון אביגדור ליברמן ואישים נוספים טענו בעבר כי מדובר בהצעה שאינה יעילה וכי אין בה פיתרון אמיתי להתמודדות עם חברי כנסת ערבים המביעים תמיכה בטרור הערבי, שכן השגת רוב של 90 חברי כנסת הוא דבר לא ריאלי.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד