בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

למען בעלי החיים ובני האדם

ארגון 'חותם' הגיש נייר עמדה לתיקון חוק 'צער בעלי חיים'

  • כ' תמוז תשע"ו - 22:45 26/07/2016
גודל: א א א

בוועדת הכלכלה של הכנסת התקיים אתמול (ב') דיון בהצעה לתיקון חוק צער בעלי חיים בכך שמשלוחי בעלי חיים באניות לארץ, בעודם בחיים, לצורכי גידול ושחיטה ייאסרו.

לצד נציגי מגדלי בע"ח והיבואנים אשר התנגדו לתיקון החוק, הגיש הרב אבנר פורת, נציג פורום 'חותם' שנכח בדיון, דף עמדה של הארגון אשר הציג את העקרונות שעל פיהם צריך לבחון את המציאות "צער בעלי חיים הוא ערך גבוה בהלכה היהודית, אבל מאידך, תפיסת התורה היא שבעלי החיים נוצרו לצורך האדם ולשימושיו. זאת בשתי מגבלות, האחת שמדובר בצורך אמיתי של רוב האוכלוסייה, והשנייה שהפעולה אינה גובלת באכזריות." נכתב בדף העמדה.

לדברי אנשי חותם "הנקודות אותם יש לבחון בשביל להכריע בסוגיה כמו 'איסור משולחים חיים לשחיטה' הינם – המשמעות הכלכלית של ביטול הייבוא, התחליפים האפשריים, כגון בשר קפוא או מצונן, משלוחים חיים ממדינות קרובות יותר כמו אירופה, או ייבוא במטוסים של עגלים צעירים יותר. גם אם יימשך היבוא, יש להתנותו בשמירה על כך שלא ייגרם סבל מיותר". כתבו בארגון.

לסיום, הציעו בארגון כי משרד החקלאות יתקן תקנות אשר מחד יבטיחו תנאים נאותים לבעלי החיים ומנגד לא יפגעו ביבוא בעלי החיים "כאמור, בפוסקים הוזכר תנאי נוסף ביחס לבעלי החיים, והוא שהפעולה הנעשית לא תגבול באכזריות, לכן על משרד החקלאות לתקן תקנות להובלת בעלי החיים בתנאים נאותים ולהתנות את הובלת בעלי החיים לארץ בתנאים המתאימים." נכתב.

הדיון בוועדה התקיים לאור כתבה ששודרה בערוץ 10 לפני מספר חודשים שבה נחשפו צילומים של התעללות חוצת יבשות של תעשיית הבשר, בעיקר בעת העמסה והורדת בעלי החיים מהספינות. בכתבה נטען כי בכל שנה מובלים לישראל ולשטחי הרשות הפלסטינית עשרות אלפי עגלים מרפתות ברחבי אירופה, במהלך מסעות אלו בעלי החיים שוהים במכולות צפופות ללא מזון או מים, תוך כדי שהם מוכים.

הנושא עלה בעבר לחקיקה בכנסת, אך כעת התקיים דיון במטרה לקדם פתרון בדרכים חלופיות ומהירות יותר. בדיון השתתפו היבואנים, החקלאים וכן שר החקלאות אורי אריאל, שרצה לבדוק את התקדמות הנושא. רוב הנוכחים תמכו לבטל את ההסדר הנוכחי ודנו במשמעויות הביטול, החלופות וההשפעה הכלכלית.

נציגי היבואנים שהיו בעד להמשיך את ההסדר הקיים, לא כל כך קיבלו את רשות הדיבור ונאלצו להתפרץ ולהגיע לחילופי דברים קולניים, באמרם שהדיון הוא שטחי ולא באמת בודקים מה המציאות. הדיון הסתיים לפני הגעה לכלל הכרעה עקב קוצר זמן.

בארגון חותם, אשר כאמור הגיש דף עמדה בנושא, הבטיחו כי יעקבו אחרי הסוגיה וכי יתמכו בהמשך יבוא הבשר לארץ, תוך שמירה על בעלי החיים ועל עקרונות ההלכה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד