בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הפלורליזם הכפוי בצה"ל"

מרכז 'ליב"ה' גיבש דו"ח מפורט על הנעשה בצה"ל בתחום החינוך: "לא רק שריבוי הקצינים הדתיים בצבא אינו הופך אותו לדתי יותר, אלא להפך – ישנה השתלטות של שיח פוסט מודרני ופלורליסטי על המרחב הערכי בצה"ל, אשר נכפה על כלל שדרת הפיקוד, במישרין ובעקיפין"

  • כ"ה תמוז תשע"ו - 23:17 31/07/2016
גודל: א א א
(דובר צהל)
(דובר צהל)

רבות נאמר באחרונה על השתלטות גורמי שמאל על מערכי החינוך בצה"ל, כעת הדברים מוצגים בצורה מפורטת בדו"ח שרואה אור על ידי ארגון 'ליב"ה'.

ביסוד הדו"ח עומדת ההבנה שריבוי הסערות הציבוריות שהתרחשו בעת האחרונה ביחסי הציבור הדתי והצבא הוא לא עניין של צירוף מקרים אלא נעשה בהכוונת יד מכוונת שמובילה תהליך מובנה לשינוי השיח החינוכי-ערכי בצה"ל. "מדובר בתהליך ממושך שעובר צה"ל בהשפעה של ארגוני חוץ שמובילים את פעילות החינוך בצה"ל ומשפיעים על הצבא כולו", נכתב בדו"ח.

ב-50 עמודי הדו"ח נפרש לעיני הקורא איך הליך שינוי השיח הערכי בצה"ל מתממש דה-פקטו במוקדים רבים. ביקורת מיוחדת מוקדשת להעברת סדנאות חינוך רבות לידי ארגוני חוץ בעלי אג'נדה פלורליסטית ואנטי-דתית מובהקת. הדבר משפיע באופן ניכר בעיקר על שדרת הפיקוד הבכיר בצה"ל, כך לדברי מחברי הדו"ח.

לדברי המחברים, ישנה יד מכוונת שפועלת ליצור בתקשורת אווירה כביכול ישנו הליך של "הדתה" בצה"ל שנעשה בחסות ריבוי הקצינים הדתיים בשנים האחרונות. "תפיסה זו יוצרת פלגנות פסולה ומציבה את הלוחם/קצין הדתי כמאיים על תהליכי הפלורליזם הצבאי וממילה כמאיים על יכולת הצבא לעמוד ביעדיו", נכתב. בדבריו של הרב יגאל לוונשטיין בכנס 'ציון וירושלים' הייתה התייחסות לכך שקצינים בכירים בצה"ל כיום אומרים מפורשות שהם מעדיפים "לוותר" על חיילים דתיים בוגרי מכינות דתיות על רקע האווירה הזו.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד