בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"ארגונים שבאים מתוך החברה הדתית לאומית..."

מנכ"לית 'הקרן החדשה' חושפת את אסטרטגיית התמיכה בארגונים דתיים: "הם מבינים את הנפשות הפועלות"

  • ו' אב תשע"ו - 11:58 10/08/2016
גודל: א א א

מנכ"לית הקרן החדשה לישראל חושפת בצורה ברורה את האסטרטגיה של חדירה של הקרן לארגונים בתוך הציונות הדתית.

רחל ליאל, מנכ"לית הקרן בישראל, אמרה בראיון לגוף תקשורת בחו"ל שסרטון ממנו הופץ בפייסבוק כי אם בעבר הקרן הקדישה עיסוק משמעותי בחיזוק ארגונים חילונים במאבקם בנושאי דת ומדינה, הרי שהאסטרטגיה השתנתה וכעת הקרן פועלת בעיקר לחיזוק ארגונים דתיים המקדמים אג'נדה דומה.

ליאל אמרה בראיון: "אם אני מנסה לחשוב על איך פעלנו בעבר, בעבר תמכנו בקמפיינים ובמאבקים רבים שבהם הציבור החילוני נלחם נגד הציבור הדתי, אולי אני עושה הכללה אבל זה היה הרעיון. מאבקים כגון הפרדת הדת מהמדינה. זה היה "המודל הישן". אני אומרת "המודל הישן" מכיוון שזה היה מוצלח חלקית. הרגשנו בקרן החדשה שמבחינה אסטרטגית עלינו להתקדם במאבק וזאת על ידי שימוש בקולות הבאים מתוך הקהילות עצמן... ארגונים שבים מתוך החברה הדתית הלאומית בישראל, אלו אנשים המבינים את הנפשות הפועלות, מבינים את השפה, והם יכולים לבוא עם הרעיונות שלהם ואנשים יקבלו מהם. זו שפה שהחילונים לא יכולים לדבר, אבל הם יכולים".

בדו"ח התמיכות של הקרן החדשה לשנה האזרחית 2015 נרשם כי ארגון 'נאמני תורה ועבודה' נתמך על ידי הקרן החדשה בסכום של 70,000$. ארגון 'קולך' נתמך על ידי הקרן בסכום של 45,000$. לצידם ישנם כמובן ארגונים הנמנים באופן רשמי על חוגי הרפורמים והקונסרבטיבים. נשות הכותל קבלו מהקרן החדשה באותה שנה כמעט 100,000$.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד