בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דרישה: אסרו כניסת מרצים מ'הקרן החדשה'

ארגון 'לביא' פנה באופן דחוף למנכ"ל משרד הביטחון

  • יח"צ
  • ז' אב תשע"ו - 22:39 11/08/2016
גודל: א א א
ארכיון (דובר צהל)
ארכיון (דובר צהל)

עו"ד דורון ניר צבי מארגון לביא פנה באופן דחוף למנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל' אהוד (אודי) אדם, וביקש לשלול את היתרי הכניסה לבסיסי צה"ל ולנתק קשר עם מרצים מהמכונים הממומנים ע"י הקרן החדשה - מכון הרטמן וארגון בינה, וכן לאסור הרצאות של אישים אלו בפני קצינים וחיילי צה"ל.

עו"ד ניר צבי מנמק את דבריו בציטוטים של מספר מרצים אשר לדבריו עולים לכדי הסתה כלפי נבחרי הציבור, וכן התנהלות פוגענית במיוחד כנגד מגזרים שלמים במדינת ישראל. "דרכיהם נוגדות לחלוטין את רוח צה"ל ואת ערכי הדמוקרטיה, ומשלחות מדנים בתוך האוכלוסייה הישראלית, ובגינן מבוקש האמור להפסקת הקשר עם אישים אלו", כתב עו"ד ניר צבי.

המרצים שאת דבריהם מביא עו"ד ניר צבי הם ד"ר דניאל הרטמן – נשיא מכון הרטמן שהתבטא באופן בוטה במיוחד כנגד ראש הממשלה ואמר בין השאר כי "אזרחי ישראל לא מבינים את המשמעות האמיתית, העמוקה, של אזרחות ושל מדינה דמוקרטית... הלוואי שהבעיה שלנו הייתה רק נתניהו, אז כן, ביבי חי בגרמניה של 1938". בהזדמנות נוספת אמר הרטמן כי " ישראל הנראית כמגשימה סטראוטיפים אנטישמיים, חושפת את יהודי העולם לביקורת מצד שכניהם המקשרים בין מדיניות ישראלית לעם היהודי התומך בה".

רוצה להישאר מעודכן? הכותרות החשובות מידי שבוע אצלך במייל!הירשם עכשיו!

"דברים חמורים אלו של דניאל הרטמן מהווים לכאורה הסתה פרועה כנגד ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו, ומציגים תפיסה מתנשאת ופטרונית כלפי כלל האוכלוסייה בישראל כאילו אינה מבינה מהי דמוקרטיה", כתב עו"ד ניר צבי.

בנוסף מצטט עו"ד ניר צבי את ליאור טל – ממייסדי בינה בדברים קשים שאמר על שר הביטחון ליברמן, וכן את אורית קמיר - מרצה בכירה במכון הרטמן ומחנכת את הקצונה הבכירה במסגרת המכרז שהוציא משרד הביטחון שכתבה לאחר מינוי ליברמן לשר הביטחון כי "בעת הרעה הזאת כולנו צריכים להיות ברחובות, לחסום את הפשיזם בגופנו; כמו באוסטריה. כן, ההשוואה מצמררת, אבל אקטואלית. אזרחי אוסטריה הצליחו להתגייס ולגייס מספיק שפיות כדי למנוע, ממש בדקה התשעים, ממש על חודו של קול, נשיאות פשיסטית".

מכון הרטמן וארגון בינה זכו במכרז ענק של משרד הביטחון לחינוך אלפי קצינים בכירים בצה"ל, שכותרתו 'מכרז לרכש תכניות השתלמות בנושאי זהות ישראלית-יהודית וערכים למפקדים בירושלים. במסגרת מכרז ענק זה מחנכים מכון הרטמן וארגון בינה אלפי קצינים בכירים בדרגות סרן עד אל"מ לזהות וערכים, באמצעות סמינרים ממושכים, קציני צה"ל בדרגות האמורות מחויבים להשתתף בסמינרים אלו, והסמינרים אף מהווים תנאי לקבלת דרגת רב סרן.

עו"ד ניר צבי מפנה את מנכ"ל משרד הביטחון לכך שבהתאם לסעיפי המכרז, שמורה לצה"ל הזכות לפסול מרצים/מנחי סדנאות/מדריכים שנמצאו כלא מתאימים להרצות בתכנית ואף להפסיק את פעילותו של כל אחד מנותני השירות.

בהמשך המכתב מזכיר עו"ד ניר צבי כי "בקשה זאת איננה תקדימית וכבר בעבר הרחוק והקרוב פעל משרד הביטחון להפסקת הקשר עם אישים שהתבטאותם לא עלתה בקנה אחד עם עמדות משרד הביטחון, ואף כאשר התבטאויות אלו נאמרו מחוץ למסגרת צבאית ואף כשהתבטאויות אלו נאמרו בפורומים סגורים, כדוגמת הפרשה המפורסמת לאחרונה עם התבטאותו של הרב יגאל לווינשטיין שנשא דברים בכנס אזרחי".

"ההתבטאויות שנאמרו מפי האישים הבאים חמורות בהרבה מהמיוחס לרב לווינשטיין, הן משום חומרתם הרבה, והן משום שנאמרו במספר פעמים רב יותר, והן משום שכוונו כלפי נבחרי הציבור בדרגים הגבוהים ביותר וכלפי מגזרים שלמים בישראל, והן משום שנאמרו לציטוט ולפרסום בכלי התקשורת הנפוצים ביותר בישראל, והן משום שאישים אלו כלל לא הסבירו עד כה את עמדתם ואף חוזרים עליה שוב ושוב" ציין.

מארגון לביא אשר יזם את הפניה נמסר כי "בשנים האחרונות זכו ארגוני הקרן החדשה לישראל במכרזי ענק של משרד הביטחון, לחינוך אלפי קצינים בכירים ל'ערכים ולזהות', אנו מקווים שמנכ"ל משרד הביטחון יבהיר באופן חד משמעי כי צה"ל הינו צבא ממלכתי וכי לאישים הזורעים פירוד ושנאה ומסיתים כנגד ראש הממשלה ושר הביטחון אין מקום בצה"ל. אין סיבה להכריח את קציני צה"ל לשמוע את דניאל הרטמן האומר שישראל הנראית כמגשימה סטראוטיפים אנטישמיים".

נזכיר כי השבוע פורסם סרטון של ארגון לביא שבו נחשפו הערכים אותם משרישים ארגוני הקרן החדשה לישראל בשדרת הפיקוד בצה"ל בשנים האחרונות.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד