בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרב רונצקי תוקף את "צו אחד"

לדברי הרבצ"ר לשעבר: "צריך לחזק את הרבנות ועמותה כזאת מחלישה את הרבנות הצבאית"

  • י"ד אב תשע"ו - 18:21 18/08/2016
גודל: א א א
הרב רונצקי (דובר צהל)
הרב רונצקי (דובר צהל)

הרב אביחי רונצקי, ראש הישיבה הגבוהה באיתמר יוצא בחריפות כנגד עמותת "צו אחד" שהוקמה בכדי לסייע לחייל הדתי בצה"להנתקל בקשיים בתחום שמירת אורח חייו היהודי, כך פורסם ב'סרוגים'.

"צריך לחזק את הרבנות, ועמותה כזאת מחלישה את הרבנות הצבאית. הרי מטרת הארגון היא לעשות בדיוק את תפקידם של הרבנים. תפקידם של הרבנים הצבאיים ושל המפקדיםזה לסייע לחיילים בבעיות שלהם" אמר הרב רונצקי.

"כשאני מדבר על פגיעה ברבנות אני אומר זאת כי אני יודע שזה מה שקורה. דיברתי עם ראשי הרבנות והם אמרו לי את זה במילים האלה. זה ממש מעליב אותם. תחשוב שזה כמו שהרבנות הראשית… יש לה כל מיני תפקידים ותאר לך שיוציאו את כל הבעיות החוצה ובמקום לשאול את הרבנות ישאלו ארגון פרטי שלא קשור בכלל לרבנות".

העמותה מקבלת לידיה תלונות של חיילים הנתקלים בבעיות שונות בתחום הדתי החל מקושי לשמור על כשרות וזמני תפילות וכלה בסיורים במסגדים וכנסיות במסגרת סיורי חינוך. לצורך העניין הוקם דףפייסבוק בו הם מציגים מעט מפעילותם ובו גם ניתן למצוא 'טופס הגשת תלונה' באמצעותו ניתן לפנות לפעילי העמותה שיסייעו בבעיה כלשהי.

מקימי העמותה אמרו:"לגופם של דברים - העדיפות הראשונה היא לתת לצבא לטפל בדברים ולא לצאת לתקשורת ולמערכת המשפט. במקרים אחרים אנחנו לא רואים בכך פסול, כפי שעושים זאת שנים הכתבים הצבאיים".

תגובות (7) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד