בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צילום ויח"צ: השר כץ נזף במנכ"ל הרכבת

שר התחבורה נזף בעקבות יח"צ תוך חילול שבת במתחם העבודות בת"א לאחר שהוא עצמו היה מעורב באישור העבודות בשבת. סערת השבת ממשיכה

  • כ"ד אב תשע"ו - 14:21 28/08/2016
גודל: א א א
ישראל כץ (ששון תירם)
ישראל כץ (ששון תירם)

מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר ננזף על ידי שר התחבורה ישראל כץ בעקבות יח"צ שנעשה ופורסם תוך חילול השבת. סערת השבת והרכבת ממשיכה.

במהלך השבת ביצעה רכבת ישראל עבודות תשתית נרחבות במהלכם הוסיפה החברה טרמינל גדול בתחנת תל אביב השלום. העבודות שבוצעו בשבת צולמו על ידי מצלמות סטילס ועל ידי רחפן במהלך שבת קודש והופצו גם במהלך השבת לתקשורת.

העבודות עצמן שבוצעו בשבת עוררו סערה פוליטית לאחר שהמפלגות החרדיות מחו ואף איימו בפרישה מהממשלה נוכח היקפי העבודה. מנגד טענו שר התחבורה וראש הממשלה כי ביצוע העבודות ביום חול עלול להוות 'פיקוח נפש' וצמצמו את העבודות במהלך השבת.

בעקבות הצילומים ופרסומם, נזף שר התחבורה ישראל כץ בבעז צפריר מנכ"ל הרכבת הקלה, שהבטיח שהדבר לא ישנה שוב.

בעקבות העבודות שנערכו בשבת פרסמו המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה מכתב חריף נגד חילול השבת. בנוסף דרשו פגישה דחופה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות התנהלות השר כץ שלדבריהם "חגג" את חילול השבת כשהגיע במוצאי שבת למתחם העבודות. בשטח העבודות אמר כץ: "העבודות בסופ"ש היו דבר נדרש וחיוני ולא היתה אפשרות אחרת. פעלתי בהתאם לחוק ולסטטוס קוו. לא הסכמתי לביטול העבודות למרות הלחצים. אני אדם מסורתי והצטערתי על עמדת ראשי המפלגות החרדיות. לא היה מקום לדחות את העבודות".

לדבריו: "הכי חשוב שהעבודות המשמעותיות התבצעו. כשטלפנו אליי ראשי המפלגות החרדיות הבהרתי להם את החוק ואת חוות הדעת של המשטרה. בסוף כולם תמכו בביצוע העבודות, בלי קשר אם הם חרדים דתיים חילונים. בסטטוס קוו כולם נדרשים לוותר ונדרשת סבלנות".

נציגי המפלגות החרדיות טענו כי הוא משקר בנוגע להסכמתם.ח"כ משה גפני תקף את כץ ואמר: "בניגוד לדבריו של שר התחבורה ישראל כץ, העבודה יכולה הייתה להיעשות ביום חול ולא בשבת, לא הייתה הסכמה לעבודה בשבת, כנראה שהשקר הוא חלק מהמקצוע של ישראל כץ, ראינו זאת בחודשיים האחרונים ששיקר אותנו עבור סיבות פוליטיות שלו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד