בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ניסיון השתקת הפרסומים נגד מכון הרטמן?

איש יחסי הציבור של המכון פנה באיומי תביעה לקול היהודי. עיון בנוסח המכרז של משרד הביטחון מגלה האם מדובר ב"הפצת שקרים" או בנסיון להלך אימים

  • אורי קירשנבום
  • כ"ד אב תשע"ו - 21:40 28/08/2016
גודל: א א א
ארכיון (ענבל ראובני TPS)
ארכיון (ענבל ראובני TPS)

בתיבת המייל של הקול היהודי התקבלה בסוף השבוע שעבר פנייה של איומים בפתיחת הליכים משפטיים ונסיונות להכחיש את הטענות שהועלו בכתבה בנוגע לזכייתו של מכון הרטמן בהפעלת תכנית מחצ"בים לפיקוד הבכיר בצה"ל.

בכתבה פרטנו כמה מן הטענות שהופיעו במכתב של אנשי ארגון 'לביא' למנכ"ל משרד הביטחון מר אודי אדם, ומר עמרי גל ממשרד יחסי הציבור 'פאר-לוין' האמון על יחסי הציבור של מכון הרטמן פנה לקול היהודיוניסה להפריך את הטענות ואף איים, כאמור, בפתיחת הליכים משפטיים נגד כתבי האתר.

מכון הרטמן מהלקוחות של משרד יח"צ (צילום מסך)

כזכור בארגון 'לביא' טענו שמכון הרטמן לא עמד בתנאי הסף של המכרז שפרסם משרד הביטחון להפעלת תכנית מחצ"בים משלל סיבות. בין היתר נטען כי על פי המכרז, על ספק השירות (דהיינו הגוף שיפעיל את התכנית) לאתר לתפקיד 'מוביל ההשתלמות' קצין במילואים בדרגת תת אלוף. חרף זאת, מי שמשמש בתפקיד מטעם מכון הרטמן הוא מר יעקב קסטל - אלוף משנה במילואים ולא תת אלוף. בדובר צה"ל הגיבו לטענו זו ואמרו כי "תפקיד מפקד ההשתלמות אשר על פי המכרז ממלא תא"ל במיל', בוטל משיקולי עלות תועלת וכיום מפקדת על ההשתלמות מפקדת יחידת מחצבי"ם בסדיר". ב'לביא' טענו בעקבות תגובת דובר צה"ל שאם אכן התנאי הזה בוטל משיקולים כלשהם, הרי שמשרד הביטחון היה צריך לפרסם תיקון למכרז ובכך לאפשר לגופים נוספים להגיש מועמדות. העובדה כי הדבר לא נעשה מעלה חשד להתנהלות שאינה תקינה ונסיון להבטיח את זכייתו של מכון הרטמן במכרז.

רוצה להישאר מעודכן? דוא"ל עם הכותרות החשובות מידי שבוע אצלך במייל!

מר עמרי גל כתב בפנייתו לקול היהודי: "מקריאת תגובת דובר צה"ל המפורסמת בכתבה, ושבעקבותיה ביקשתם 'להציג את העובדות בפנינו', עולה כי אתם פשוט מטעים את הציבור! דובר צה"ל מבהיר בפירוש כי הדרישה לגבי דרגת התא"ל (שבוטלה משיקולי תקציב) התייחסה למפקד ההשתלמות מטעם הצבא ולא מטעם המועמדים במכרז. למרות ההבהרה אפשרתם לארגון לביא ("למינהל תקין וזכויות אדם"... נו באמת) לחזור על הטענה השקרית כאילו השינוי נעשה עבור יעקב קסטל – הגם שלא מדובר בכלל בדרישה המופנית כלפי הזוכים במכרז".

גל הוסיף: "אני דורש כי תתקנו מיידית את הכתבה השקרית. לא נהסס לפעול משפטית כנגד הפצת שקרים באתרכם".

ובכן, האם באמת מדובר ב"הפצת שקרים" או שמא מר גל, האמון על יחסי הציבור של מכון הרטמן, ניסה להלך אימים עלהקול היהודי בנסיון למנוע מכלי תקשורת לפרסם עובדות מחשידות על המכון האמון על חינוך הקצונה הבכירה בצה"ל?

נוסח המכרז לא מותיר מקום לספק

נוסח המכרז לא מותיר מקום לספק

הצצה בנוסח המלא של המכרז המדובר איננה מותירה מקום לספק בנוגע לשאלה על מי לספק את האדם שישמש כ'מוביל ההשתלמות' בדרגת תא"ל - צה"ל או הספק. "בתכנית מחצ"בים, בנוסף למנחים מוצמד מוביל השתלמות מטעם הספק" (סעיף 2.3). בהמשך נכתב שוב שעל הספק לאתר מובילים להשתלמות וכי "העסקת המובילים הינה באחריות הספק ועל פי תנאיו" סעיף (5.3.1).

מארגון 'לביא' נמסר בתגובה: "ארגון לביא פנה בתלונה דחופה למשרד הביטחון באשר לממצאים הנוגעים לניגוד עניינים במכרז זה, הממצאים שהצגנו מדברים בעד עצמם ואנו סמוכים ובטוחים שהגורמים האמונים על נושאים אלו במשרד הביטחון ינקטו בצעדים המתבקשים".

במכון הרטמן סרבו להגיב לטענות העולות מן הכתבה.

עמרי גל, ממשרד יחסי הציבור 'פאר-לוין', מסר בתגובה: "כפי שציין דובר צה"ל בתגובתו, מדובר בדרישה שבוטלה משיקולים כלכליים של צה"ל. צר לי ש׳עיתונאי׳ האתר מתעלמים שוב ושוב מתגובת הצבא בנושא, תוך שהם חוזרים על הטענה השקרית כאילו מכון הרטמן אינו עומד בתנאי המכרז, בהווה או בעבר".

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד