בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מסירות נפש": נכלאה בכדי לשמור על יהדות בנה

סיפור חוצה יבשות שמשתרע על פני עשרים שנה מגיע לסיומו הטוב. האם והבן שאביו בלגי אינו יהודי מתאחדים אט אט. "מסירות נפש. אין תשובה גדולה מזו"

  • כ"ה אב תשע"ו - 17:36 29/08/2016
גודל: א א א
בנצי גופשטיין (יהודה פרל)
בנצי גופשטיין (יהודה פרל)

תעלומת היעלמותו של ילד יהודי-בלגי שנולד מנישואי התבוללות ועמד במרכזו של מאבק בין האם היהודייה שעזבה את בן זוגה הגוי לבין אביו שרצה לחנכו בחינוך נוצרי, מגיעה בימים אלו לסיומה.

לפני עשרים שנה, אז התחיל הסיפור, הכיר עיתונאי בלגי עיתונאית יהודייה בבלגיה והתחתן איתה. שנה לאחר מכן נולד בן יהודי לשניים. לאחר ארבע שנים החליטה האם להיפרד מבן זוגה הגוי. בשאלה באיזה חינוך יגדל הילד יהודי או נוצרי קבעבית המשפט בבלגיה שהילד יועבר לחזקת האב, אך האם סירבה להשלים עם ההחלטה. על פי הטענה היא חטפה את בנה לישראל ועברה להתגורר עמו בבית הוריה בדרום הארץ.

>לחץ כאן ותישאר מעודכן בכל הכותרות החשובות!<

המאבק המשפטי עבר לישראל. נגד האם הוגש כתב אישום בגין חטיפת הילד מבלגיה לארץ. בית המשפט המחוזי זיכה אותה, ובערעור לבית המשפט העליון ניצח האב ונגזרו עליה חמש שנים בכלא.במהלך מאסרה נעלם הבן בשנית.האם טענה שאינה יודעת היכן הוא. בשלב מסוים נשלחה האם למעצר בית בביתו של הרב אורי זוהר, שהסכים לערוב לה, אך פרקליט האב טען כי ביקר בבית ושהאם אינה שם וגם זוהר אינו יודע היכן היא.

לאחרונה חלה תפנית בפרשה. האם שוחררה לפני כמה ימים והבן, כיום בן 17, אכן התייצב והודיע לרשויות שאינו רוצה לשוב לבלגיה. לפי אמנת האג לא ניתן לכפות על ילד שנחטף לחזור לאחד מהוריו אחרי גיל 16 ובכך הביאה האם לניצחונה במסירות נפש.

בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה שסייע לאישה אז והיום, סיפר בשיחה עם הקול היהודי:"לפני מספר שנים הייתי באחד מהישובים בהר חברון וראיתי כתבה מקומית של הסיפור של האמא שביקשה עזרה. פניתי לזנגי מחוננו והם יצרו איתה קשר ושיגרו לה עורך דין. לצערנו לא הצלחנו כי יש אמנת האג שמאוד קשה בנושאים האלו - הם מחזירים במקרה האלו את הילדים ישר".
"בחסדי שמים הילד נעלם. מכיוון שכך לא הצליחו להחזיר אותו. האמא אמרה שהאבא אלים והילד לא רוצה לחזור ואף אחד לא האמין לה. הכניסו אותה לכלא, היא ישבה והשתחררה, ושוב ישבה - בסך הכול חמש שנים. האם נהגה במסירות נפש גדולה מאוד ונכנסה לכלא רק בשביל שהבן שלה ישאר יהודי. לפני חודש הגיעה הילד לפעילות של להב"ה לומר תודה בשמו ובשם האמא. הילד הגיע ואמר שהוא לא רוצה לחזור ולכן הוא נשאר".

גופשטיין מוסיף כי הסבל של המשפחה לא תם. "לא נותנים להם להתקרב כל כך. עכשיו נתנו להם לעשות שבת ביחד. הוא עדין בפחדים בגלל הבריחה שלו ושאמא שלו הייתה בכלא. מי שיושבת חמש שנים בכלא בשביל שהילד שלה יהיה יהודי אין תשובה גדולה מזו. לא מכיר הרבה אנשים שילחמו ככה בשביל זה. היא סבלה רבות בכלא. הבן לא יכול להיות איפה שהוא היה כי המשטרה עדין מחפשת מעורבים בהיעלמות שלו".

עו"ד ציון אמיר, שייצג את האם בעבר, אמר: "מדובר בטרגדיה אנושית מורכבת ולא פשוטה. האם עברה שנים קשות מאוד של מאבק משפטי ארוך וממושך, ריצתה תקופת מאסר בכלא, ואני שמח מאוד שהסאגה הגיעה לסיומה. האם חופשייה ואני מאחל לה ולבנה שיתאחדו וישקמו את חייהם".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד