בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

החברה הבלגית נכנעה: "אחווה" חוזרת לתפריט

לאחר שהורידה את המוצר המיוצר בשומרון ועוררה סערה, חזרה בה חברת בריסל איירליינס מהחלטתה. "מודה ועוזב ירוחם. לכידות פנימית היא הדרך לסכל ניסיון לפגוע בישראל"

  • כ"ו אב תשע"ו - 09:38 30/08/2016
גודל: א א א

חברת התעופה הבלגית 'בריסל איירליינס' נכנעה אמש (שני) ללחץ שהופעל עליה והחליטה להשיב למטוסי החברה את חטיף החלווה של חברת 'אחווה' המיוצר באזור התעשייה ברקן בשומרון.

לאחר שבחברה הסירו את המוצר והחליטו שלא לחלק אותו בעקבות דרישה של תנועת הסולידריות "הפלסטינית" שטענה כי החטיף מיוצר בשטח כבוש, כתבו כעת במכתב ששלחו לשגרירת ישראל בבלגיה, סימונה פרנקל, כי "זה ברור שאחוה נותרת אחד מספקנו האמינים, ללא כל אבחנה שנוגעת למקור המוצר, ולפיכך נמשיך לקבל את מוצרי אחוה לטיסותינו, במיוחד לאור תפקידה החיוני בקהילה".

עמנואל נחשון, דובר משרד החוץ, בירך על החלטתה של החברה ואמר, כי "עקב פעילות מהירה של משרד החוץ, בהנחיית המנכ"ל דורי גולד, סמנכ"ל ההסברה נעם כץ ואגף ההסברה ושגרירויות ישראל בבריסל ובברלין, החזירה חברת התעופה את מוצרי 'אחווה' לטיסותיה". עוד הוסיף ואמר: "מדובר ברגע מתוק כמו חלווה, שבו הצדק והיושר גברו על קולות של שנאה וחרם".

גם שר התיירות יריב לוין שיצא בביקורת על הסרת המוצר בתחילה, ברך כעת על ההחלטה. "על זה נאמר, 'מודה ועוזב ירוחם'. זו ההוכחה שלכידות פנימית של אזרחי ישראל ויהודי התפוצות היא הדרך לסכל כל ניסיון לפגוע בישראל ולהחרים אותה".

רוצה להישאר מעודכן? דוא"ל עם הכותרות החשובות מידי שבוע אצלך במייל!

כפי שפורסם, החברה הסירה לפני מספר שבועות את חטיף חלווה בטעם וניל מתפריט הקינוחים שעל מטוסי החברה, לאחר שנוסע שהמריא מנתב"ג לבריסל הבחין במוצר ודיווח לארגון הערבי שהגיש תלונה. אז, לאחר הפרסומים, הגיבו בחברת 'בריסל איירליינס' ואמרו כי החברה הורידה את המוצר מהתפריט מסיבות אחרות. "החברה מציעה לנוסעים בטיסות שלה ארוחה צמחונית, הכוללת קינוח. בקו תל אביב-בריסל, חברת הקייטרינג המקומית הגישה בטעות קינוח בשם 'חלבה וניל', אשר לא תאם את אשר הזמנו ממנה".

כזכור, יהודים רבים מהארץ ומהעולם הודיעו כי יחרימו את החברה וכמה אף ביטלו טיסות שרכשו מהחברה. גם פוליטיקאים בישראל יצאו בביקרות וכאמור, כעת חברה בה החברה והשיבה את המוצר לתפריט הקינוחים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד