בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נתניהו: "כץ מחזיק את הנוסעים כבני ערובה"

קווי רכבת רבים הושבתו בשל הוראת נתניהו להפסקת העבודות בשבת

  • ל' אב תשע"ו - 20:30 03/09/2016
גודל: א א א
ארכיון (יהודה פרל)
ארכיון (יהודה פרל)

זמן קצר לפני כניסת השבת הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו על הפסקת העבודות בתוואי הרכבת וחידושן רק במוצאי השבת, זאת בעקבות לחץ שהפעילו בימים האחרונים חברי כנסת חרדים על נתניהו.

הח"כים החרדים טענו כי בדיקות מעמיקות שביצעו לימדו שאין כל פיקוח נפש בביצוע העבודות בשבת ולכן אין הצדק לכך.

בשל העובדה שחלק מפסי הרכבת כבר פורקו לשם ביצוע העבודות עוד לפני הודעת נתניהו, נוצר מצב שהרכבת לא תשוב לפעולה באזורים רבים עד מחר (א') בצהריים לכל הפחות. הדבר מביא כבר בשעה זו לעומסים כבדים בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ ומחר צפויים עומסים כבדים אף יותר.

נתניהו תקף הערב (מוצ"ש) את שר התחבורה ישראל כץ וטען כי את המשבר בתחבורה הוא יזם בכדי לערער את היחסים בין נתניהו לבין החרדים. "ישראל כץ מחזיק את ציבור הנוסעים והחיילים כבני ערובה במשבר המיותר והמלאכותי שיזם, לאחר שנכשל ניסיונו להשתלט על מוסדות הליכוד. מלכתחילה לא היה כל צורך ליזום עבודות בשבת, ניתן היה לבצע אותן במועדים אחרים, שלא היו פוגעים לא בציבור החרדי, לא בנוסעים ולא בחיילים".

היחסים הפוליטים המתוחים בין נתניהו לכץ בחודשים האחרונים הגיעו כאמור לנקודת שיא וברקע נשמעות הערכות שנתניהו אף יפטר את כץ מהממשלה.

| צה"ל יתגבר הסעות עבור חיילים

דובר צה"ל הודיע הערב (מוצ"ש) כי צה"ל ידאג לתגבר את מערך ההסעות עבור החיילים שצריכים לשוב לבסיסים מחר בבוקר. להלן הודעת דובר צה"ל בנושא:

במוצאי השבת בין השעות 21:00-00:00 יפעל מערך הסעות חלופי מתחנת הרכבת חיפה-חוף הכרמל לתחנת הרכבת תל אביב-סבידור מרכז, לשני הכיוונים. האוטובוסים יעברו בתחנות הרכבת בנימינה, חדרה-מערב, נתניה מרכז, בית יהושע והרצלייה.

ביום ראשון בין השעות 06:30-12:00 יתוגבר מערך ההיסעים הקבוע שמספק צה"ל לחייליו מדי יום ראשון כתוספת למערך הרכבות, בתחנות חיפה-חוף הכרמל, בנימינה, חדרה-מערב, נתניה, בית יהושע, הרצלייה ותל אביב-סבידור מרכז. שאר הרכבות מדרום הארץ לתל אביב, לשני הכיוונים, יעבדו כסדרן. בנוסף, יתוגברו הקווים הקיימים הנוסעים דרומה ישירות לבאר שבע ולקריית ההדרכה.

בנקודות התגבור ינכחו נציגי צה"ל וחברות האוטובוסים. לבירורים ניתן לפנות לחמ"ל מרכז ההובלה של צה"ל במספרי הטלפון: 03-9725035, 03-9725481.

תגובות (8) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד