בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סופי: ליהודים מותר להתפלל בעיר העתיקה

פרקליטות המדינה הודיעה (ד') כי החלטת בית המשפט המחוזי נשארת על כנה וכי לא יוגש ערעור לבית המשפט העליון

  • יח"צ
  • י"א אלול תשע"ו - 11:45 14/09/2016
גודל: א א א
איתמר בן גביר (יהודה פרל) (יהודה פרל)
איתמר בן גביר (יהודה פרל) (יהודה פרל)

הפרקליטות והמשטרה הודיעו (רביעי) לעורך הדין איתמר בן גביר ולעורך הדין מנשה יאדו כי לא יגישו בקשת ערעור על החלטותיו לבטל הרחקות לפעילי ימין שהתפללו בעיר העתיקה.

כזכור במהלך החודשים האחרונים הנהיגה המשטרה מדיניות ולפיה יהודים לא יתפללו ברובע המוסלמי. שופטי בית משפט השלום בירושלים קבעו כי אכן התפילה מהווה עילה להרחקה והורו על הרחקת פעילי ימין רבים מהעיר העתיקה. אתמול הוגש ערר על ידי עורך הדין איתמר בן גביר שטען כי החלטות בית משפט השלום אינן עולות בקנה אחד עם עקרונות היסוד של הדמוקרטיה וכי המדובר באיסור פוגעני מפלה ולא חוקי.

שופט בית משפט המחוזי רון אלכסנדר קיבל את הערר וקבע כי "תנאי ראשון להרחקה הוא ביצוע עבירה, אולם תפילה אינה עבירה. "לא כלאחר יד ייקבע על ידי בית משפט בישראל שתפילה במרחב הציבורי מהווה עבירה לכאורה המצדיקה התערבות שיפוטית". השופט אלכסנדר הוסיף כי "הרחקה מאזור ללא הצדקה אינה פתרון חוקי גם אם המדינה סבורה שיש בכך לתרום לסדר".

השופט ביטל את ההרחקה של שלוש צעירות ודקות לאחר מכן ביטל הרחקה נוספת של פעיל ימין הפעם במסגרת ערר שהגיש עורך הדין מנשה יאדו מעמותת חוננו.

המשטרה ביקשה לעכב ביצוע ההחלטות ופנתה לפרקליטות המדינה במטרה שיישקל ערר לבית המשפט העליון אך לפני מספר דקות הודיעה המשטרה כי הוחלט שלא להגיש ערר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד