בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פניה לשלושים ח"כים: "עזרו לאסירים היהודים"

אסירים יהודים פנו לח"כים לקראת החגים למען חבריהם הנמצאים בבידוד. "חודש הרחמים והסליחות, יש לכם אפשרות לעזור ליהודי בצרה"

  • אברהם שפירא
  • כ"א אלול תשע"ו - 21:40 24/09/2016
גודל: א א א
עצורים יהודיים (יהודה פרל)
עצורים יהודיים (יהודה פרל)

פרסום ראשון: אסירים יהודים לאומיים פנו בשבוע האחרון לעשרות חברי כנסת ושרים בממשלה לרגל החגים המתקרבים. במכתב ששלחו ביקשו האסירים מחברי הכנסת והשרים שיסייעו לחבריהם שנמצאים בבידוד בבתי הכלא השונים ובשל כך לא יוכלו להתפלל במניין ולקיים את מצוות החג כמו שופר וסוכה בכלא.

החתום על המכתבים הוא יצחק גבאי, אסיר יהודי לאומי שהורשע יחד עם שניים נוספים בהצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים. במכתב שהגיע לקול היהודיכותב גבאי: "לקראת החגים, הם יפסידו את כל התפילות במניינים וכמובן את קריאת התורה, סדרי תפילות החג, תקיעת שופר וכדומה. בחג הסוכות לא יוכלו לשמור את החג כהלכתו מכיוון שהם סגורים בתאיהם 23 שעות (ביממה - א"ש) ולא יוכלו לקיים את מצוות אכילה ושתייה בסוכה".

גבאי נוקב בשמם של חמישה אסירים, שלושה מהם בגירים ושניים קטינים המוחזקים בבידוד בבתי כלא שונים ומציין בעיות נוספות שקיימות אצלם בכלא בהם חוסר התקשרות עם משפחותיהם בגלל העובדה שהם אסירים המוגדרים "ביטחוניים". גבאי מציין כי שניים מהבגירים היו בעבר באגפים פתוחים יותר ולכן ההקלות האלו יכולות להתבצע ביתר קלות לגביהם.

האסירים פנו גם לאורי אריאל ()

"אתה בתור חבר כנסת יכול לעזור לנו מאוד" כותב גבאי. "יש לך כוח השפעה רציני על השב"כ, ויש לך אפשרות לעזור ליהודי בצרה. עכשיו בחודש הרחמים והסליחות, בואו לא נשכח ש"כל ישראל ערבים זה לזה", ואנחנו מחוייבים לעזור אחד לשני. וכמו שנאמר "אם לעת כזו הגעת למלכות"" כתב גבאי וחתם "באהבת ישראל".

חברי הכנסת והשרים אליהם נשלח המכתב: יעקב ליצמן, משה גפני, מנחם אליעזר מוזס, אורי מקלב, ישראל אייכלר, יעקב אשר, אריה דרעי, יצחק כהן, יעקב מרגי, דוד אזולאי, יצחק וועקנין, יואב בן צור, ישראל גואטה, אורי אריאל, איילת שקד, אלי בן דהן, ניסן סלומיאנסקי, מוטי יוגב, בצלאל סמוטריץ', יולי אדלשטיין, מירי רגב, זאב אלקין, אופיר אקוניס, דוד ביטן, שקי לוי, דוד אמסלם, ענת ברקו, נאוה בוקר, אורן חזן, אביגדור ליברמן, גלעד ארדן וראש הממשלה בנימין נתניהו.

בראיון לקול היהודי אמר אסיר נוסף: "אנחנו רוצים שיעלו אותם לאגפים ויוציאו אותם מהבידוד, לכל הפחות לחגים עצמם שיהיו להם תפילות כמו שצריך. בסוכות החצר תהיה להם סגורה בלילה ואפילו את מה שהחובה מדואורייתא האכילה בסוכה בלילה הראשון לא יהיה להם".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד