בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בוטל המכרז להרצאות גופים חיצוניים בצה"ל

הרמטכ"ל הורה על הפסקת ההרצאות לקצונה בכירה בצה"ל של ארגונים השנויים במחלוקת, בין היתר גם 'מכון הרטמן' שעלה חשד לניגוד עניינים במכרז בו זכה

  • כ"ה אלול תשע"ו - 07:49 28/09/2016
גודל: א א א

לאחר הסערה סביב התקשרות מכון הרטמן עם צה"ל לצורך העבר סמינרים לקצורה הבכירה בצה"ל, החליט כעת הרמטכ"ל גדי איזנקוט להוציא את הארגונים השנויים במחלוקת מפעילות בצה"ל ולבטל את המכרז שבוחר גופיים אזרחיים שיעבירו סדנאות בצה"ל.

תחילת הסערה כאשר ארגון לביא, למניהל תקין וזכויות אזרח, הגישו תלונה למנכ"ל משרד הבטחון בדרישה לבדוק את נושא ניגוד העיניים הקיים לטענתם במכרז, ולנקוט בסנקציות כנגד מכון הרטמן. בהמשך אף ניסה היחצ"ן של המכון לאיים בפתיחת הליכים משפטיים כנגד הקול היהודי שפרסם את הפרשה.

את התלונה הגישה עו"ד אביחי בוארון, שטען לניגוד עיניינים חמור של מוביל התכנית במכרז ולחריגה מתנאי המכרז מצדו של המכון, שזכה בו במסגרת תכנית מחצב"ים, בה מועברים סמינרים ממושכים לקצורה הבכירה בצה"ל בנושא זהות וערכים. העומד בראשה מטעם מכון הרטמן הוא אל"מ יעקב קסטל.

עוד בנושא:
חשש לניגוד עניינים במכרז לקצונה הבכירה בצה"ל
דרישה: אסרו כניסת מרצים מ'הקרן החדשה'
מי מנסה לחפות על מכון הרטמן?!
ניסיון השתקת הפרסומים נגד מכון הרטמן?

לפני ה"צנזור" (צילום מסך)

בתלונה מפרט עו"ד בוארון את אי העמידה של מכון הרטמן בתנאי המכרז וכן חשש לניגוד עניינים שכן על פי פרסומים שונים, קסטל שימש בתקופה הרלוונטית יועץ לקצין חינוך ראשי האחראי על המכרז.

כאשר הפנה הקול היהודי את הטענות לדובר צה"ל, הם ניסו לדחות את הטענות, ואף רמזו שהפנייה של ארגון 'לביא' למשרד הביטחון היא "נסיון להשפיע על מכרזים חיצוניים" ומדובר בדבר "פסול בהחלט", שכן מכרז להפעלת תכנית החינוך הצה"לית לשנים הקרובות צפוי להתקיים בקרוב. בדובר צה"ל טענו עוד כי קסטל לא שימש יועץ אישי לקצין חינוך ראשי בכל "שלוש שנות כהונתו".

בקול היהודי בדקו את הפרטים וגילו כי מכון הרטמן מתפאר בפרסומים בכך שמר קסטל הוא יועצו האישי של קצין חינוך ראשי. גם במכון למחקרי ביטחון לאומי נכתבה עובדה זו. עובדה מעניינת היא שלאחר שהדבר פורסם ועלה חשש לניגוד עניינים בזכייה במכרז, שינו ב'הרטמן' את הכיתוב באתר האינטרנט וצויין שהוא כיהן בעבר כיועץ לקצין חינוך ראשי. עוד עלה, כי קסטל מכהן כחבר ועד בעמותה שנקראת "עמותת החינוך בצה"ל" אשר אחת מהגדרותיה בתקנון היא "ייעוץ מערכתי לקצין חינוך ונוער ראשי".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

מארגון לביא לביא נמסר בתגובה, כי"בתוכניות החינוך לקציני צהל נפלו במהלך השנים פגמים חמורים, אנו נמשיך ונפעל למען זכויות חיילי צה"ל ואזרחי ישראל"

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד