בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מה נעשה במקלט העירוני בבאר שבע?

בעקבות הסערה סביב הפעילות במקום, בדקנו מה באמת קורה בנכנס העירוני

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ח תשרי תשע"ז - 21:40 30/10/2016
גודל: א א א

הפרסום בקול היהודי אודות אירוע עידוד הסרבנות של ארגוני השמאל הקיצוני במבנה השייך לעיריית באר שבע, עורר סערה. אולם למרות דבריו של ראש העיר, רוביק דנילוביץ' שמחה כנגד האירוע, הוא התקיים במקלט העירוני.

על אף הסערה, לבסוף התקיים האירוע כמתוכנן, על ידי ארגוני השמאל הקיצוני 'יש גבול' ו'פורום דו קיום בנגב'. יצויין כי נאסר, בהחלטת היועץ המשפטי לממשלה, על קיום אירועים פוליטיים במבני ציבור.

"זו לא הפעם הראשונה שהעמותה מבקשת לקיים בנכס עירוני אירוע שנוי במחלוקת, בלשון המעטה, שלא לומר פרובוקטיבי, שמעורר התנגדות מצד חוגים נרחבים בחברה בכלל ובקרב תושבי העיר והשכונה בפרט" אמר אז ראש העיר. "אירוע שגם אני סבור שאינו ראוי להתקיים, ודאי לא בנכס ציבורי".

כבר מספר שנים ש'פורום דו-קיום בנגב' משתמש במקלט העירוני לצרכיו. תחקיר של הקול היהודי העלה שורה ארוכה של אירועים בעלי גוון פוליטי מובהק, בהם השתתפו אירגוני שמאל קיצוני.

בין היתר, במקום התארח חברי ארגון עדאללה, המסייע בין היתר למחבלים הכלואים וכן ארגונים כמו שומרי משפט, רבנים למען זכויות אדם, האגודה לזוכיות האזרח ועוד. גם ארגון נשות ווטש זכו להשתמש במקלט העירוני, וכן ארגון השמאל שוברים שתיקה, ארגון עיר עמים, עמק השווה ועוד.

האגודה לזכויות האזרח ערכה במקום כנס על יום הנכבה (אבל על קום מדינת ישראל) ויהודה שאול העביר במקום הרצאה כנגד לוחמי צה"ל. בעבר עלה לכותרות אותו מקלט עירוני, תחת השם 'מולקתא מפגש', כאשר פורסם על הגעת 'רופאים למען זכויות אדם' למקום. גם אירוע של ארגון אמנסטי שהיה אמור להתקיים במקום - בוטל, לאחר לחץ שהופעל על העירייה.

פנינו לעיריית באר שבע בכדי לשאול האם בחוזה העירייה מול 'פורום דו קיום בנגב', ישנו סעיף האוסר פעילות פוליטית במקום? בנוסף, שאלו כיצד העירייה מאפשרת פעילות פוליטית, על בסיס קבוע, בנכס של העירייה, וזאת בניגוד לחוק? ובשאלות נוספות.

פניותינו החוזרות ונשנות לעירייה לבקשת תגובה, עלו בתוהו. עד כה בעירייה לא הגיבו לדברים והוסיפו כי ייתכן ובהמשך יצרפו את תגובתם. זו תפורסם לכשתתקבל, במידה ותתקבל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד