בע"ה ד' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עריקות בצה"ל בשל גילוח זקן

חייל חרדי ערק ונכלא בשל סירובו לגלח זקנו

  • ט"ו כסלו תשע"ז - 17:15 15/12/2016
גודל: א א א
(דובר צהל)
(דובר צהל)

השבוע פורסם ברשת ב' כי חייל חרדי יושב מזה שלושה חודשים בכלא הצבאי בשל סירובו לגלח את זקנו. דבר נוסף שפורסם השבוע הוא כי בצה"ל הוחלט 'לחשב מסלול מחדש' בנושא גידול זקנים אצל החיילים. איך שני הדברים הללו מסתדרים יחד? לא כל-כך ברור.

החייל המדובר הינו חייל חרדי בודד, שהתגייס לחיל-האוויר ושירת בבסיס תל-נוף. הזקן, דרך-אגב, היה עליו תמיד. ביום בהיר אחד, החליט מפקד האגף לשלול את כל ה'היתרים' לגידול זקן. אחיו מספר, כי לאחר שלילת ההיתרים, שוחח החייל עם רב הבסיס שהבהיר כי הוא מכיר את החייל ומתפלל עמו בבית הכנסת בבסיס מידי יום, אך למרות זאת הבהיר מפקדו: הרב של הבסיס לא קובע, אינני מקבל את המלצתו.

החייל, שדרך אגב, הוכר כחייל בודד ואף קיבל סיוע ממשרד הביטחון, סירב כמובן לגלח את זקנו, נשפט לריתוק לשבוע לבסיס, והובהר לו כי יישפט לתקופת מאסר בגין סירוב פקודה אם יתמיד בסירובו. משכך, עזב החייל את הבסיס והסגיר את עצמו רק בשלב מאוחר יותר.

ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוך בכנסת, אמר בתגובה: "אני רואה בחומרה רבה את הסיפור שבו חייל חרדי יושב בכלא בגין גידול זקן. מעשים מהסוג הזה מעבירים מסר ברור למגזר החרדי. צה"ל מבקש לשנות את חזותכם החיצונית, ולא יאפשר לכם לקיים אורח חיים חרדי גם במסגרות המיועדות לחרדים. בכוונתי לפנות לשר הביטחון על מנת שיתערב בדחיפות בנושא ויביא לפתרון המקרה העגום".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר על אירוע שהתרחש לפני כשנתיים, בו נבחנה בקשתו של החייל לגדל זקן על ידי רב הבסיס ומפקדו הישיר. בהמשך להחלטה לא לאשר את בקשתו, החייל ערק משירות סדיר במשך כשנתיים, וכעת הוא מרצה את עונשו על עריקות".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד