בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חייל קרא לסירוב פקודה ונשלח לכלא

לקראת פינוי עמונה: חייל חילק פלאיירים הקוראים לחיילים לסרב להשתתף בפינוי עמונה ונשלח ל-10 ימי מחבוש

  • ט"ז כסלו תשע"ז - 08:26 16/12/2016
גודל: א א א
ארכיון
ארכיון

חייל צה"ל נידון לעשרה ימי מחבוש לאחר שחילק פלאיירים הקוראים לחיילים לסרב להשתתף בהרס הישוב עמונה, כך מדווח ארגון חוננו המייצג את החייל.

החייל, שגוייס בימים האחרונים, חילק בבסיס תל השומר, פלאיירים הקוראים לחיילים לסרב פקודה. הוא עוכב ונידון בפני קצין בגין עבירה של "תעמולה", ונשלח לעשרה ימי מחבוש בכלא 6.

בפלאייר שחילק החייל נכתב: "חייל/שוטר! מדינת ישראל החליטה להרוס ישוב בישראל. לביצוע ההרס נבחרו כוחות הביטחון שאתה חלק מהם. ההחלטה הזאת פוגעת בערכי העם היהודי שמלווים ושומרים עלינו אלפי שנים, ההחלטה הזו פוגעת ביהודים רבים, ההחלטה הזו פוגעת בך. בידך לבחור, לא לפגוע בעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל, בידך לבחור לא להיות שותף להרס, בידך להיות הלוחם הכי טוב במלחמה האמיתי - המלחמה על הערכים והארץ שלנו. אמור כבר עכשיו לחבריך ומפקדך שלא תהיה שותף לביצוע פקודה שכזו!".

עו"ד חי הבר אשר סייע לחייל מטעם ארגון חוננו מסר "מדובר במקרה מצער בו הצבא העדיף לשלוח לכלא נער שרק התגייס, גם אם דעותיו של הנער אינם תואמות לאדם כזה או אחר מוטב היה לו היו מסבירים לו את כללי ההתנהגות בצבא ולא היו בוחרים להענישו בצורה ממשית.

לגופו של עניין ברור שלא היה במעשיו של החייל משום כל עבירה זכותו של אדם להחזיק בדעה, ומעניין לראות שעל אף דעות מגוונות שנשמעו בחודשים האחרונים בתקשורת כלפי אישי ציבור ואף כלפי קצינים בצה"ל, מצאו דווקא אותו כשעיר לעזאזל בעוד שלאחרים לא נעשה דבר".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לכתבה, כי "החייל המדובר נשפט לעשרה ימי מחבוש בגין כך שעסק בחלוקת עלונים שהכילו אמירות פוליטיות ודברי הסתה כנגד קבוצות שונות בחברה. צה"ל הוא צבא ממלכתי המדגיש את המאחד וחל איסור על כלל המשרתים לעסוק בנושאים פוליטיים. בניגוד לנטען העלונים שנמצאו לא קראו לסרבנות".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד