בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בג"ץ הוא שהכניס את גטאס לכנסת

שופטי בג"ץ הם שהפכו את החלטת וועדת הבחירות פעם אחר פעם ואפשרו לבל"ד ולחבריה להשתתף בבחירות לכנסת.

  • יח"צ
  • י"ט כסלו תשע"ז - 19:50 19/12/2016
גודל: א א א

"בג"ץ פוגע בביטחון של כולנו", כך אומרים היום בתנועת "דרך חיים" בעקבות החשדות לפיהם ח"כ באסל גטאס הבריח פלאפונים למחבלים.

בתנועה, המקיימת בימים אלו קמפיין ציבורי כנגד התנהלות שופטי בג"ץ, מזכירים כי בעבר פסלה וועדת הבחירות של הכנסת את השתתפותה של בל"ד בבחירות, אולם שופטי בג"ץ הפכו את ההחלטה ולאחר פלפולים משפטיים טענו כי מצע המפלגה אינו שולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, וטענו כי לא הוצגו די ראיות לכך שהמפלגה והח"כים שלה עוסקים בסיוע לטרור במעשה ובדיבורים.

"ח"כ באסל גטאס שנחשד בסיוע למחבלים הוא המשך ישיר של בן דודו בשארה שמועמדותו נפסלה בידי וועדת הבחירות ואושרה בבג"ץ, ושל מחליפו סעיד נפאע שהורשע בעבירות ביטחוניות ונשלח למאסר", אומר אורי קירשנבאום מהנהלת תנועת "דרך חיים".

"בג"ץ הוא זה שנותן להם את הכח לפגוע בביטחון עם ישראל ולפעול כמפלגה נגד קיומנו בארץ ישראל כעם יהודי ונגד מדינת ישראל כמייצגת את העם היהודי. הנאורות כביכול, המילים הגבוהות והאגו של שופטי בג"ץ שחושבים שהם מבינים בביטחון ובדמוקרטיה יותר מכולם, עולים לנו בביטחון ובדמים. הפעם במקרה תפסו אותו וסיקלו את הברחת הטלפונים, אבל מי יודע כמה פעמים הועברו פלאפונים ומסרים שיועדו להוצאת פיגועים ורצח יהודים?", אומר קירשנבאום.

בתנועת דרך חיים מזכירים את עמדתו של השופט אדמונד לוי ז"ל שאל מול שמונה שופטים ובהם נשיאת בית המשפט העליון כיום, מרים נאור, ביקש לדחות את הערר ולאשר את פסילת מפלגת בל"ד מהטעם העקרוני שמצע המפלגה שולל את היותה של מדינת ישראל מדינה יהודית.

השופט לוי ציטט מה שכתב בעבר בעניין החלטה בנושא ח"כ אחמד טיבי והדגיש כי מדינת ישראל היא דמוקרטיה וככזו היא מצווה להבטיח שכל המעוניין ליטול חלק במשחק הפוליטי יוכל לממש את הזכות לבחור ולהיבחר, "אולם זכות זואינה מוחלטת, ומדינה דמוקרטית רשאית להתגונן מפני אלה המבקשים לאבדה ולהשמידה, תוך שהם עושים שימוש בכלים שהדמוקרטיה מעמידה לרשותם".

השופט לוי הוסיף בדבריו אז כי "אינני סבור שעלינו להפוך את ההחלטה לפסול את המערערת כמי שחרתה על דגלה את העברתה מן העולם של המדינה היהודית היחידה, והיא פועלת באופן מעשי לקידומו של רעיון זה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד