בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המפכ"ל מטיל אשמה באנשים שחפצים בטובת ישראל"

תגובה לדבריו של המפכ"ל נגד מאיר אטינגר

  • ג' אדר תשע"ז - 13:47 01/03/2017
גודל: א א א

חברי מועצת תנועת 'דרך חיים' פנו במכתב מחאה למפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך בעקבות דברים שפורסמו בשמו בסוף השבוע ובהם דברים קשים נגד פעילים בגבעות ובפרט נגד מאיר אטינגר, חבר מועצת 'דרך חיים'.

בעיתון מקור ראשון פורסם בסוף השבוע שהמפכ"ל ביקר באחרונה במכינה הקדם צבאית 'אלישע' הסמוכה לנווה צוף. במהלך דברים שנשא בפני תלמידי המכינה נשאל המפכ"ל על העינויים שהופעלו כלפי העצורים ב'פרשת העינויים' לפני כשנה. בשלב זה החל המפכ"ל להטיח דברים קשים נגד חלקים בנוער הגבעות. הוא טען שהם מעוניינים "להחריב את מדינת ישראל" כיוון שהם "אנטי ציוניים". המפכ"ל המשיך וציטט דברים שהופיעו במסמך 'המרד' אותו הוא ייחס למאיר אטינגר, על אף שמעולם לא הוכח מי הוא כותב המהסמך: "במסמך 'המרד' של מאיר אטינגר נכתב: 'שנינו עושים את אותו הדבר, אבל אל תתבלבל - אתה מוחה על פינוי יישובים, אני עושה משהו אחר, אני עושה מרד'". "זה כאילו כתף אל כתף, אבל זה לא זה", אמר אלשיך. "אתה ממש לא בא 'לתגבר' אותי. לא אותי, לא את תושבי עמונה, לא את תושבי עפרה. מי שמאמין באידיאולוגיה הזו ממש לא בא לחזק, הוא בא להחליש. בעיניו תושבי עמונה הם ציונים והם מעבר למתרס. המניפולציה הזו של להיכנס לסביבתם וכביכול 'לתגבר אותם' היא מניפולציה מסוכנת והרסנית. הוא ממש לא בצד שלהם. הוא קורא להם 'ציונים'".

"איננו מבינים איך ייתכן שיהודי ירא שמים יעמוד מול קבוצה גדולה של צעירים ובשימוש במניפולציות שקריות יסית נגד יהודי כמו מאיר", כתבו חברי המועצה בפנייתם למפכ"ל והוסיפו: "חלף קיום שיח והקשבה כנים ופשוטים בין יהודים שדעותיהם חלוקות, בחרת להמשיך את הקו הדורסני של מערכת "שלטון החוק" נגד אלו המכונים "נערי הגבעות" בכלל, ונגד ידידינו מאיר בפרט".

"הלא אם היית מטה אוזן קשובה לדבריהם של אותם צעירים לבטח היית מבין שלא תאוות הרס מניעה אותם, כפי שניסית להציג בפני תלמידי המכינה, כי אם רצונות וכיסופים לעולם טוב יותר, לקרבת ה' לא רק במישור הפרטי, אלא גם במובן הלאומי - רוממות קרן ישראל ודבקות בה' אלוקינו אשר על ישראל גאוותו; לבטח היית אז מגלה שאף לא אחד מהם שואף "להחריב" את מדינת ישראל אלא לעורר את עם ישראל לתשובה גדולה לקראת גאולת ישראל וממילא גאולת העולם כולו, "וְהָלְכוּ עַמִּים רַבִּים וְאָמְרוּ לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל הַר ה' אֶל בֵּית אֱלֹקי יַעֲקֹב וְיֹרֵנוּ מִדְּרָכָיו וְנֵלְכָה בְּאֹרְחֹתָיו כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה וּדְבַר ה' מִירוּשָׁלָ‍ִם".

את המכתב סיימו חברי המועצה בקריאה לאלשיך: "שערי תשובה לא ננעלו. הרמב"ם פוסק: "עבירות שבין אדם לחברו... אינו נמחל לו לעולם, עד שייתן לחברו מה שהוא חייב לו, וירצהו" (הלכות תשובה פרק ב' הלכה י"א). אנו קוראים לך לשוב בך מהדברים החמורים שאמרת, להתנצל בפומבי בפני מאיר ולקבל על עצמך לפעול תמיד למען ריבוי באהבת ישראל ולא חלילה לשיסוי בין יהודים".

יו"ר מועצת 'דרך חיים' הרב יוסי פלאי אומר לקול היהודי בתגובה לדברים: "בימים קשים אלו, כאשר המשטרה פועלת שוב ושוב להרוס בתי יהודים בארץ ישראל בפקודת שלטון בג"ץ, אנחנו דוחים את הנסיון של המפכ"ל להטיל אשמה באנשים שרוצים את טובת עם ישראל ולהציג אותם כאויבי העם".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד