בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דתיים בצה"ל הרב טאו תוקף את ח"כ סמוטריץ'

ח"כ סמוטריץ': "הרב טאו אחד מגדולי הדור, אני מקבל את הביקורת באהבה"

  • כ"ט אדר תשע"ז - 18:48 27/03/2017
גודל: א א א

קריאתו של ח"כ סמוטריץ' לצעירי הציבור הדתי-לאומי לדחות את שירותם בכדי להפעיל לחץ על צה"ל בנושא 'פקודת השירות המשולב' זכתה לביקורת נוקבת של ראש ישיבת 'הר המור' הרב צבי טאו.

סמוטריץ' כתב כי "אם הישיבות והמכינות ישאירו את תלמידיהן עוד כמה חודשים כדי לחזק את לימוד התורה, וידלגו על מחזור גיוס אחד, הצבא ישאל את עצמו מה עדיף לו; לוחמים איכותיים ובעלי מוטיבציה או שירותים משותפים בבה"ד 1".

בציטוט מדברי הרב טאו בחדשות ערוץ 2 נאמר כי "צה"ל הוא צבא מצוין, צה"ל מוסר את הנפש. לא כפי שפוליטיקאי אחד שפתח את פיו ואמר שנפסיק להתגייס, רבותי זה לא אנחנו". בהמשך דבריו כפי שצוטטו, אמר הרב טאו "מזה אני מפחד, שייכנסו פרובוקטורים שיגידו דברים כאלה וזה יגרום להרס וחורבן עוד יותר, זה רק יוסיף עוד שמן למדורה ויחליש את עם ישראל ומדינת ישראל וצה"ל".

דבריו של הרב טאו נאמר בשיעור לתלמידיו, על רקע עלון שפורסם בשמו בערב שבת, לפני שבוע וחצי, בבתי כנסת שונים. בעלון מנתח הרב טאו את התהליכים השונים העוברים על החברה הישראלית בכלל ועל צה"ל בפרט, ומגיע למסקנה כי על אף תהליכי הליברליזציה העוברים על צה"ל אין מקום שלא להתגייס אך בוודאי שישנו מקום לוותר על תפקידי קצונה וכדומה, אם הם דורשים וויתור על עקרונות ההלכה והיהדות.

בראיון לגלי צה"ל התייחס הבוקר (שני) ח"כ סמוטריץ' לביקורתו של הרב טאו ואמר כי "הרב טאו הוא תלמיד חכם גדול, אחד מגדולי הדור, ומנהיג ציבור ענק. אני מקבל את הביקורת שלו באהבה ואני הקטן, האחרון שנמצא במקום של להגיב או להתנצח אתו, בטח שלא ברדיו". עם זאת, הבהיר ח"כ סמוטריץ' כי יש לו את רבותיו שלו, שעמם הוא מתייעץ ומקבל החלטות בנושאים ציבוריים.

באותו ראיון התייחס סמוטריץ' גם למאמרו בעיתון והבהיר כי אין בו משום קריאה לסרבנות ואף לא להפסקת הגיוס, אלא אך ורק מתוך השותפות עם הצבא, ישנה אחריות למנוע תהליכים שהוא רואה אותם כמסוכנים מאוד לצבא ולחברה.

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד