בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"ערבים משתלטים על אדמות במערב בנימין"

על אף שהמנהל האזרחי הפסיק את העבודות לפני כחודש, ממשיכים ערבים מהכפר נבי סלאח להשתלט בצורה לא חוקית על קרקעות סמוך לישוב נווה צוף. "מעשה מכוון שנועד לפגוע בביטחון התושבים"

  • יח"צ
  • ג' כסלו תשע"ה - 19:20 25/11/2014
גודל: א א א
עבודות באדמות סמוך לנבי סאלח בבנימין (יחיאל קפאח)
עבודות באדמות סמוך לנבי סאלח בבנימין (יחיאל קפאח)

לפני כחודשיים, ערבים מהכפר נבי סלאח שבמערב בנימין, השתלטו באופן לא חוקי על קרקעות שנמצאות סמוך לישוב נווה צוף, כך מדווחים בתנועת רגבים. תחילה בתיחום האזור ואח"כ בהכשרת הקרקע לעבודה חקלאית. לאחר תלונה של תנועת רגבים הפסיק המנהל האזרחי את העבודות במקום.

ואולם, בתחילת השבוע התברר כי הערבים חידשו את העבודות במקום ואף הגבירו את קצב הכשרות הקרקע. בדיקה של רגבים מעלה כי מדובר באדמת טרשים אשר לא עובדה מעולם שנעשית ללא היתר מאף גורם מוסמך. ההערכה היא כי מדובר בהמשך מגמת ההשתלטות הערבית בשטחיCבחבל בנימין.

עבודות באדמות סמוך לנבי סאלח בבנימין (יחיאל קפאח)

כזכור, שטחיcנמצאים באחריות מלאה של מדינת ישראל ומשרד הביטחון באמצעות המנהל האזרחי אחראים על שמירת החוק במקום. בעקבות כך פנה עו"ד בועז ארזי, בשם תנועת רגבים למנהל האזרחי בדרישה לבצע פעילות אכיפה ופיקוח כנגד העבריינים.

"עבודות בסדר גודל שכזה מצריכות היתר בניה כדת וכדין" אומר עו"ד ארזי, "ובהיעדר היתר שכזה – דינן של הכשרות הקרקע הוא הפסקת עבודה מיידית והשבת המצב לקדמותו. אין ספק כי מדובר במעשה מכוון אשר נועד להשתלט על הקרקע ולפגוע בביטחון ובתחושת הביטחון של תושבי היישוב, ולכן יש לנקוט בצעדי אכיפה ופיקוח כנגד מבצעי העבודות תוך הפסקת העבודה, השבת המצב לקדמותו ונקיטה של הליכים פליליים כנגד העבריינים.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד