בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בג"ץ הורה על הרס בגבעת אסף

שופטי בג"ץ מחקו עתירה הנוגעת למספר מאחזים, אך קבעו מועד להחרבת שלושה בתים של ותיקי הישוב גבעת אסף

  • ט"ו כסלו תשע"ה - 18:53 07/12/2014
גודל: א א א
צילום: הקול היהודי
צילום: הקול היהודי

עתירת "שלום עכשיו" בעניין המאחזים המתוחמים הגיעה לסיומה לאחר שנים ארוכות של דיונים ומאבקים. בפסק דין של בג"ץ קבעו היום (א') השופטים כי בתוך שלושה חודשים יש להחריב שלושה בתים בגבעת אסף, בתוך פרק זמן בלתי קצוב יש להחריב את מצפה יצהר, ובתוך שנה יש להרוס כביש גישה לגבעת הרואה. במקביל מחקו השופטים את העתירות בנוגע לרמת גלעד, מעלה רחבעם ומצפה לכיש.

תחילתה של הסאגה המשפטית לפני כעשור עם הוצאת צו דראקוני בידי אלוף פיקוד המרכז דאז משה קפלינסקי. משמעותו של הצו הייחודי הוא כי השטח שתוחם צפוי להיהרס ללא כל צו בתוך מספר ימים, וכל מבנה חדש שנבנה בו לא נזקק לצו הריסה בפני עצמו.

במשך השנים התגלגלה העתירה בבג"ץ כאשר מדי פעם גם היו לה השלכות קשות כמו מסעות הרס במצפה יצהר ומעלה רחבעם והרס ופינוי בידי התושבים בגבעת אסף ורמת גלעד.

היום קבעו השופטים כי בעקבות הודעת המדינה על הליכי הסדרה במעלה רחבעם, רמת גלעד, מצפה לכיש וגבעת הראה, תימחק העתירה נגדם. בגבעת הראה ישנו כביש גישה הבנוי בחלקו על מה שמכונה "קרקע פרטית". השופטים כתבו כי כביש הגישה יהרס בתוך שנה, וזאת בכדי לאפשר זמן לסלילת דרך חילופית.

בעניין מצפה יצהר, בה מתגוררות כיום חמש משפחות וישנה גם ישיבת חב"ד, קבעו השופטים כי בשל העובדה שהמדינה לא הביעה עדיין נכונות להסדרת המקום, הם קובעים כי יש להחריב את השכונה, אולם הם אינם קובעים לוח זמנים לביצוע ההרס, דבר שמשאיר שיקול דעת רחב לדרג המדיני והצבאי בעניין.

בגבעת אסף כתבו השופטים כי יש להחריב את המבנים הנמצאים בחלקה הרביעית עליה ישנן טענות רכישה בידי התושבים. בחלקה המדוברת מתגוררות שלוש משפחות מוותיקות הישוב, ולהן תשעה, שמונה וחמישה ילדים. השופטים כתבו כי יש החריב את הבתים עד י' אדר – כשלושה חודשים מהיום. טרם ברור האם יחליטו המשפחות להיאבק באופן אקטיבי על בתיהם או שמא יושג הסדר כלשהוא עם השלטונות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד