בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המשטרה מסרה הצהרה שקרית לבית המשפט"

המשטרה הודיעה לביהמ"ש כי יוגש כתב אישום כנגד נערים שנעצרו במאחז, ומשכך נשארו הללו במעצר. בבוקר התברר כי לא יוגש כתב אישום והם שוחררו. ביהמ"ש המחוזי: "התנהלות חמורה במיוחד"

  • יח"צ
  • ט' טבת תשע"ה - 20:24 31/12/2014
גודל: א א א

"התנהלות שערורייתית", כך מכנה עו"ד דוד הלוי מארגון חוננו, את התנהלות משטרת בנימין סביב מעצרם של נערים המתגוררים במאחז הסמוך לכוכב השחר. בית המשפט המחוזי הסכים היום (ד') עם עמדתו והורה על שחרורם של הארבעה ללא תנאים.

תחילתה של הפרשה ביום שני בצהריים. כוחות משטרה מתחנת בנימין הגיעו לגבעת "משכנות הרועים" הסמוכה לכוכב השחר ועצרו שישה נערים המתגוררים במקום, וזאת בטענה כי אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון הוציא צו תיחום האוסר על כניסת יהודים לאזור.

השישה נלקחו לתחנת בנימין, שם נחקרו וקיבלו ייעוץ משפטי מעו"ד חור אוריאל ניזרי מארגון חוננו. תחילה הודיעה המשטרה כי תשחרר את הנערים, אולם בסופו של דבר שוחררו רק שניים מהם, ואילו לגבי הארבעה הנוספים הודיעה המשטרה כי יובאו למחרת לדיון בתנאי השחרור שלהם בבימ"ש השלום בירושלים.

בארגון חוננו מיהרו להגיש ערר דחוף לשופטת בימ"ש השלום בירושלים חנה מרים לומפ, אשר ביקשה את תגובת המשטרה. קצין החקירות של תחנת בנימין שי דה קוסטה, שלח לביהמ"ש תגובה בכתב ובה הסביר כי בכוונת מחלקת התביעות של המשטרה להגיש למחרת בבוקר כתב אישום כנגד הארבעה. השופטת קבעה בתגובה כי בשל הכוונה להגיש כתב אישום, יובאו הנערים לדיון רק למחרת בתשע בבוקר.

אולם למחרת התברר כי למרות הצהרה כתובה לבית המשפט, כלל לא הוגש כתב אישום ואף לא הצהרת תובע כנגד הנערים, והמשטרה ביקשה מבית המשפט לשחררם בתנאי הרחקה מהגבעה בה נעצרו. השופטת מרים אלקסלסי שדנה בתיק קבעה כי הם יורחקו מהמקום עד סיום תקופת הצו, וכי חלקם אף יפקידו סכום של 500 ₪. השופטת התעלמה מהצהרת המשטרה אשר בגינה נשארו הנערים במעצר, והתבררה כלא נכונה.

שניים מהנערים חתמו על ערבות ושוחררו, ואילו שניים אחרים נותרו במעצר שכן לא היה ברשותם כסף להפקיד בקופת בית המשפט.

עו"ד דוד הלוי שעורכת הדין מוריה ששון ממשרדו ייצגה את הנערים בדיון מטעם ארגון חוננו, מיהר להגיש ערר על ההחלטה ובית המשפט המחוזי קבע דיון לשעות הבוקר, כך שהנערים נותרו יומיים במעצר. הבוקר דן השופט רפאל יעקובי בתיק, ושמע את נציג המשטרה פקד דא קוסטה, שטען כי כתב האישום לא הוגש בשל קוצר הזמן שמנע ממחלקת התביעות להתייעץ עם המשנה לפרקליט המדינה. בסופו של דיון קיבל השופט את טענותיו של עו"ד הלוי ודחה את טיעוניו של דא קוסטה.

"השתלשלות העניינים במקרה דנן היתה בעייתית מאוד", כתב השופט בהחלטתו. "חמורה במיוחד העובדה שעל יסוד ההצהרה כי כתב אישום יוגש למחרת, נמנע דיון בערר על המעצר הראשוני, שהביא לליל מעצר נוסף. גם ההסבר שניתן היום אינו נותן מענה מניח את הדעת לנושא זה, ובמיוחד כשמה שנמסר היום בקשר לכך לא פורט במענה שנמסר לבית משפט השלום".

השופט קיבל את הערר במלואו והורה על שחרורם המיידי של הנערים ללא תנאים, וביטול תנאי ההרחקה של הנערים ששוחררו יממה קודם לכן.

עו"ד דוד הלוי מסר בתגובה: "מדובר בהתנהלות שערורייתית של המשטרה שעצרה את מרשיי, קטינים בני 14 ללא כל הצדקה, הותירה אותם במעצר סתמי ומיותר ומסרה הצהרה שקרית לבית המשפט. שחרורם של מרשיי ללא תנאי על פי החלטת בית המשפט המחוזי מדברת בעד עצמה".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד