בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בג"ץ הורה לפנות הבתים האחרונים ממגרון

כשבהתיישבות מנסים להוכיח בעלות על הקרקע האחרונה ביישוב מגרון שבבנימין, שופטי בג"ץ קבעו לפנות את שבעת הבתים האחרונים

  • ט"ו טבת תשע"ה - 20:18 06/01/2015
גודל: א א א
הקרארוונים שנותרו בישוב מגרון (הקול היהודי)
הקרארוונים שנותרו בישוב מגרון (הקול היהודי)

שוב בזמן בו מנסים בהתיישבות להוכיח בעלות על קרקעות, מחליטים שופטי בג"ץ למורת רוחם לפנות את המקום. והפעם שוב בישוב מגרון שבבנימין.

השופטים מרים נאור, צבי זילברטל ואורי שוהם דחו היום (שלישי) את עתירת חברת 'אל ווטן' שרכשה חלקה עליה ממוקמים שבעה מבנים בישוב, ומנהלת בימים אלו הליך אזרחי בניסיון להוכיח בעלות על הקרקע.

השופטים קבעו כי על המדינה לפנות את המבנים תוך 45 ימים ולגבי האנטנות הסלולאריות בשטח הישוב, ניתנה הארכה ל-60 בכדי לאפשר לחברות הסלולר לעתור לבית המשפט. יחד עם זאת, חייבו השופטים את חברת 'אל ווטון' לשלם סך של 30 אלף שקלים הוצאות משפט לערבי שעתר בבקשה לפנות את הישוב מגרון בטענה שהקרקע שייכת לו.

הריסות בישוב מגרון (הקול היהודי)

בפסק הדין ציינו השפוטים, כי פסק זה הוא למעשה יישוב פסק הדין בבג"ץ מגרון שקבע לפנות את הישוב. "מסקנתי כי יש להורות על פינוי המבנים מקבלת משנה תוקף בהתחשב בכך שעסקינן במבנים יבילים ספורים, העומדים ריקים מאדם. בנסיבות אלה, דומה כי עסקינן בעניין שאין לו, למצער לעת הזו, נפקות מעשית של ממש. אם אל וואטן תזכה בתובענה המתנהלת בבית המשפט המחוזי, היא תוכל, בכפוף להסדרה תכנונית וקבלת רישיונות מתאימים, להקים מחדש את המבנים היבילים. אולם, אין הצדקה לעכב את פינויים עד להכרעה בתובענה האזרחית", כתבה השופטת נאור.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד