בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשטרה בקשה: "איים על סוהר ויורחק מהמסעדה"

המשטרה בקשה להרחיק פעיל ימין שלטענתה איים על איש יחידת נחשון, מהמסעדה בה הוא עובד. הסיבה: הסוהר נוהג לסעוד במקום... בית המשפט סרב

  • יח"צ
  • י"ז טבת תשע"ה - 10:37 08/01/2015
גודל: א א א
מסעדה. אילוסטרציה (יחצנים)
מסעדה. אילוסטרציה (יחצנים)
שופטת בית משפט השלום בירושלים סירבה להרחיק פעיל ימין ממסעדה בה הוא עובד לאור הטענה כי הוא איים על איש יחידת נחשון הסועד במסעדה.
תחילתו של הסיפור בעת שהתקיים דיון בעניין שלושת הצעירים החשודים בהצתת כיתה בבית הספר הדו לשוני בירושלים. הצעירים התלוננו כי אנשי יחידת נחשון המלווים אותם לבית המשפט תקפו אותם ופגעו בהם.

עם סיום הדיון הגיע בן משפחתם של שנים מהצעירים לסוהר יחידת הנחשון ואמר לו כי המשטרה תבקש מעורך הדין איתמר בן גביר להגיש תביעה נגד הסוהרים. בעקבות דבריו, החליט הסוהר לעכב את הצעיר. הסוהר טען כי הצעיר איים לפגוע בו, והוא מרגיש סכנה לחייו.

למחרת הובא הצעיר לבית משפט השלום בירושלים והמשטרה הסכימה לשחררו בתנאים מגבילים, אך דרשה כי הצעיר יורחק מבתי המשפט וממסעדה בה הוא עובד, זאת רק מכוון שאיש יחידת נחשון סועד באותה מסעדה. יתר על כן, ביקשו במשטרה כי תושת עליו הפקדה כספית משמעותית.

עורכת דין אסתר ויינשטיין ממשרד עורכי הדין של איתמר בן גביר שייצגה את החשוד, התנגדה לתנאי השחרור וטענה כי מדובר בפגיעה בחופש העיסוק. עוד הוסיפה עו"ד ויינשטיין ואמרה, כי הצעיר לא איים על הסוהר אלא רק הודיע שתוגש תביעה אזרחית. כי בנסיבות העניין, טענה עו"ד, לא היה מקום לעצור אותו וודאי שלא להרחיקו ממקום עבודתו.

שופטת בית משפט השלום קבעה כי יש חשד סביר שהצעיר איים על הסוהר, ומכך קיימת סיבה מוצדקת להרחיק את הצעיר מבתי המשפט. יחד עם זאת, דחתה השופטת את בקשת המשטרה להרחיקו ממקום עבודתו וקבעה כי הרחקת החשוד ממקום עבודתו אינה מידתית וביכולת הסוהר לסעוד במקום אחר.

השופטת גם דחתה בקשת המשטרה להורות לצעיר להפקיד סכום כסף כתנאי לשחרורו.

"אנחנו טוענים שהצעיר כלל לא איים על הסוהר וכל שאמר זה דברים לגיטימיים וחוקיים", אמרה תגובה עו"ד ויינשטיין. "מכל מקום, ודאי שלא היה נכון לפגוע בצעיר פגיעה קשה בחופש העיסוק שלו וטוב עשה בית המשפט שדחה את עמדת המשטרה בנושא זה, למרות שאני סבורה שגם לא היה מקום להרחקה מבתי המשפט, ואנחנו נשקול להגיש ערר בנושא זה".
הכתבה באדיבות יח"צ
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד