בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בגבעת גל קוראים לציבור להתגייס לפעילות

על רקע הדיווחים על ההרס המתכונן של האנדרטה לזכר הלוחמים בהר חברון, תושבי גבעת גל מבטיחים כי לא ייתנו יד להרס או פינוי בהסכמה. "אנו קוראים לציבור להתגייס לחיזוק המקום"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ה' שבט תשע"ה - 15:49 25/01/2015
גודל: א א א
האנדרטה ומצפה רוח אחרת בהר חברון
האנדרטה ומצפה רוח אחרת בהר חברון

בשבוע שעבר נודע כי במערכת הבטחון מתכננים בקרוב להחריב את מצפה 'רוח אחרת' שבגבעת גל בהר חברון, ובתגובה, הגיעו לאחרונה כ-200 מתושבי האזור לחזק את ההתיישבות במקום.

עוד בנושא
שר הבטחון: להחריב המצפה לזכר הלוחמים
הרס האנדרנטה: "כאב שאי אפשר להכיל"

במכתב שהוציאו תושבי הגבעה תחת הכותרת "מצפה רוח אחרת בסכנה", הם פורשים את משנתם מול גזירת החורבן וקוראים לציבור להגיע ולתמוך. "בימים אלו בהם עומדת המדינה תחת איומים בגבול הצפון ומתקפות טרור חוזרות ונשנות ברחבי הארץ, נודע לנו כי קיימת כוונה לבצע שתי הריסות בשכונת גל – שכונה של קרית ארבע-חברון", נכתב בנייר העמדה שהופץ לתושבי קרית ארבע וחברון.

"כהמשך לחזון ההתרפסות של השמאל ממשיך המינהל האזרחי במלוא המרץ בעקירת ההתיישבות ביהודה ושומרון ובהרסיתה של ארץ ישראל. האטימות ועיוורון הדרך מתחזקות שבעתיים לאור העובדה כי מדובר בין היתר במצפה 'רוח אחרת' והאנדרטה שלצדו. מדובר במצפה שהוקם ע"י חבריהם ובני משפחותיהם של 3 חללי צה"ל, סמ"ר דוד רובין, רב"ט אחיקם עמיחי ורב סרן בניה שראל הי"ד – מפקד סיירת גבעתי שנפל בקרב ברפיח במבצע 'צוק איתן'. מצפה רוח אחרת הצופה אל מרחבי ארץ ישראל, מגלם את הערך הבסיסי שהיה נר לרגליהם: אהבת הארץ וקשר נפשי עז לכל מקום ומקום בה", אומרים התושבים, אך מבהירים כי מבחינתם חמורה הריסת מבנים בארץ ישראל, גם אם לא מדובר באנדרטת זכרון.

האנדרטה לזכרם בסכנת הריסה

"גם לפי העיוותים העצומים הקיימים ברישומי הקרקעות במינהל האזרחי ביו"ש, המאפשר השתלטות וסיפוח שטחים נדיבה לטובת הערבים, מדובר בשטחים טרשיים שמעולם לא עובדו על ידי מאן דהו שחלקם אף נמצאים בתוך הקו הכחול של מועצה מקומית קרית ארבע חברון".

"אכן הרס לשם הרס! אנו תושבי שכונת גל בקרית ארבע חברון מודיעים כי לא ניתן ידינו להרס או פינוי בהסכמה מכל סוג שהוא. אנו קוראים לראשי הצבא ולפוליטיקאים להתערב מידית למניעת ההרס. אנו קוראים לציבור הרחב, להתגייס מעכשיו לחיזוק המקום, בביקורי הזדהות ופרסום העניין. אנו ממשיכים בעז"ה בבניינה ובהרחבתה של ארץ ישראל!".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד