בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אלימות שוטרים: ילד נפצע בהרס בגל

קטין כבן 12 הוכה בידי שוטרי המג"ב במהלך החרבת מבנה בגבעת גל שבהר חברון ופונה לבית החולים. "משטרה עם בעיה מוסרית". מג"ב: "פעלנו באיפוק"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ט' שבט תשע"ה - 13:41 29/01/2015
גודל: א א א
הפצוע בדרכו לאמבולנס (בשי דרשן, סוכנות תצפית)
הפצוע בדרכו לאמבולנס (בשי דרשן, סוכנות תצפית)

במהלך האירוע בו החריבו כוחות מג"ב ומנהל אזרחי מבנה בגבעת גל הסמוכה לקרית ארבע, התלוננו התושבים כי מצד השוטרים הופעלה אלימות קשה כנגד נערים שמחו על ההרס.

מנגד טענו במשמר הגבול, כי המפגינים במקום השתוללו במהלך פעולת ההרס וחלקם אף יידו אבנים לעבר השוטרים. בסיום האירוע, פונה אחד המפגינים, קטין כבן 12, לקבלת טיפול בבית החולים שערי צדק בירושלים, זאת לאחר שהוכה לטענתו בידי השוטרים.

"השוטרים נהגו באיפוק". גבעת גל, היום (בשי דרשן, סוכנות תצפית)

"תופעת אלימות שוטרים כלפי אנשי ימין וככלל, הינה תופעה חמורה ופסולה אשר שוללת את הזכות המוסרית עליה נשענת המשטרה בבואה לאכוף את החוק", אמר היום לקול היהודי עו"ד חור ניזרי, שייצג מספר תביעות נגד שוטרים אלימים מטעם ארגון חוננו. "הבוקר היינו עדים לעליית מדרגה חמורה ונוספת באלימות זו, כאשר שוטרים בחרו להכות ילד בצורה חמורה.

חשוב לציין כי הילד איננו בגיל האחריות הפלילית וממילא לא ניתן ליחס לילד אחריות פלילית. מבלי להיכנס לגופם של דברים, במקרה של פציעת הילד הבוקר, ברור לכל כי משטרה המכה ילד עד כדי שליחתו לבית החולים, זו משטרה עם בעיה מוסרית וחוקית קשה".

"שולל הזכות המוסרית של המשטרה". הפצוע בגבעת גל, הבוקר (בשי דרשן, תצפית)

בדוברות משמר הגבול הגיבו לכתבה ואמרו, כי "במהלך הריסת מבנה בלתי חוקי בחוות גל לאור הנחיית החטיבה והמנהל האזרחי, החלו מספר נערים לתקוף ולהכות את השוטרים ולעכב את מהלך העבודה של הכלים. בפעילות, כפי שתועדה הן על ידי המתפרעים והן על ידי השוטרים, ניתן לראות בבירור כי השוטרים פעלו במקצועיות ובאיפוק למרות התמונות בהם הנערים חובטים ובועטים בפניהם של הלוחמים. בשל גילם לא נעצרו אך זהותם ידועה ויטופלו בהמשך".

שוטרי מג"ב מתאפקים. הבוקר בגבעת גל (בשי דרשן, תצפית)

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד