בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הישוב עמונה יועתק למקום חלופי?

הבוקר (א') דווח על סיור שטח של אנשי התיישבות לאיתור מקום חלופי ליישוב עמונה הנמצא בסכנת חורבן. מטה עמונה: "אי אפשר לכבס במילים החרבת ישוב, ולא נעמוד מנגד למהלך שכזה"

  • י"ט שבט תשע"ה - 13:04 08/02/2015
גודל: א א א
עמונה (צוריאל כהן ארזי, סוכנות תצפית)
עמונה (צוריאל כהן ארזי, סוכנות תצפית)

כחלק ממהלך פינוי עמונה, מסיירים היום (ראשון) ברחבי בנימין נציגים ממשרד הביטחון וגורמים מהתיישבות ברחבי מועצת בנימין לחפש מקום חילופי ליישוב עמונה לאחר שיפונה בכוח או בהסכמת התושבים.

תושבים בעמונה אומרים כי דווקא הם, אותם צפויה המדינה לגרש מבתיהם, לא נקראו לסיור וגם לא נשאלו על עצם קיומו והאם הם חפצים בכלל ביישוב חילופי שייתכן ויקבלו על חשבון מאבק על השטח.

ראש מטה עמונה, אביחי בוארון מסר בתגובה לערוץ 7, כי "אין לנו מושג מה מטרת הסיור ואף לא הוזמנו אליו ולא לדיון שקדם לו. אנחנו נמשיך לעשות הכול כדי להסדיר את עמונה בדרך של חקיקה או במסגרת של הסכמים קואליציוניים. במקביל אנחנו מנהלים הליכים בבית משפט המחוזי, הליכים שאנו מצפים שיביאו לשינוי בנסיבות וימנעו את ביצוע פסק הדין".

בנוסף אמר בוארון כי "מבחינתנו העתקת עמונה היא כהחרבת הישוב ופגיעה אנושה בתושבי הישוב ובזכויותיהם. אי אפשר לכבס במילים החרבת ישוב, ולא נעמוד מנגד למהלך שכזה".

כזכור, לפני כחודש וחצי הורה בית המשפט העליון להחריב את היישוב עמונה בתוך כשנתיים. השופטים קבעו כי למרות שישנן חלקות שנקנו בידי התושבים, אין בדבר בכדי להכשיר את הבנייה שנעשתה בניגוד לחוקי המדינה, ועל כן יש להחריב את כל בתי הישוב.

בעמונה הנמצאת צפונית לעפרה, מתגוררות כיום מעל 40 משפחות. הישוב נתון מזה שנים בעין הסערה המשפטית בעקבות עתירות של ערבים בסיוע ארגוני שמאל קיצוני. פסק הדין התקבל בין השאר בעקבות עמדת המדינה ושר הביטחון.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד