בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אכיפה מפלה ובררנית?

בית המשפט חייב את פרקליטות המדינה להעביר לידיו של עו"ד בן גביר רשימת תיקים שעלולים לחשוף אכיפה מפלה ובררנית כלפי יהודים

  • כ"א שבט תשע"ה - 10:32 10/02/2015
גודל: א א א
פרקליט המדינה, יש ניצן (מתוך מודעה)
פרקליט המדינה, יש ניצן (מתוך מודעה)

בצעד חסר תקדים, חייבה שופטת בית משפט השלום לנוער בתל אביב, לייזי פרויינד, את פרקליטות המדינה להעביר לידיו של עו"ד איתמר בן גביר את רשימת תיקי החקירה בעניין העלבתם או תקיפתם של נבחרי ציבור.

ראשיתה של הפרשה בשנת ה'תשע"ב. צעירה יהודיה, קטינה, ירקה לעברו של חבר הכנסת אחמד טיבי, וזאת בסיומו של כינוס בחירות באוניברסיטת בר אילן, שם התבטא טיבי נגד מדינת ישראל. הצעירה נעצרה ופרקליטות המדינה הגישה נגדה כתב אישום.

עו"ד בן גביר, שייצג את הצעירה, ביקש לקבל לידיו את רשימת התיקים שנפתחו בעבירות דומות של העלבת או תקיפת נבחרי ציבור, בטענה שרשימה זו תסייע לו להוכיח שמדובר באפליה ואכיפה בררנית. כמו כן ביקש עו"ד בן גביר לקבל לידיו תיק ישן שנפתח נגד ח"כ טיבי בגין תקיפה של חיילי צה"ל.

בפרקליטות המדינה התנגדו להעברת הרשימה בטענה שזו פוגעת בפרטיות החשודים וכן מכיוון שמשימה זו כבדת משקל ומכבידה מאוד על רשויות התביעה.

השופטת פרויינד קבעה כי יש להעביר לידיו של בא כוחה של הצעירה את רשימת התיקים שנפתחו בנושא בשנה שקדמה לאירוע, וזאת ללא שמות החשודים, והוסיפה כי אין בהעברת רשימה זו משום הכבדה בלתי אפשרית על התביעה, וודאי כאשר היא טומנת בחובה דחיית בקשת הגנה במשפט פלילי.

יחד עם זאת קבעה השופטת, כי הבקשה לקבלת תיק החקירה הישן של ח"כ טיבי תדחה מכיוון שאין בה בכדי לכדי לסייע לנאשמת. פרקליטות המדינה הודיעה כי תגיש ערעור על ההחלטה.

"מדובר בהחלטה חשובה מאוד שתעזור לי להגן על הנאשמת במשפט הפלילי", מסר עו"ד בן גביר. "אני מבין שהמשטרה חוששת מאוד שהמידע יחשוף כי מדיניותה היא מדיניות מפלה, אך טוב עשה בית המשפט שהורה על חשיפת החומר".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד