בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוב רן לביא: הפעם לוקח פעוט מאמו

לביא, קצין ביס"מ ש"י, מוכר לפעילים בהתיישבות בשל אלימותו הרבה. בסרטון שמפורסם כאן לראשונה, תועד לביא כשהוא יוצא עם תינוק במהלך הרס בעדי עד כשאמו מובלת בכוח בידי שוטריו • פרופיל לקצין אלים

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ט שבט תשע"ה - 20:30 18/02/2015
גודל: א א א

בתיעוד שצולם במהלך ההרס אתמול (שלישי) במאחז 'החושה' הסמוך לישוב עדי עד בבנימין, נראה קצין יס"מ רן לביא, המוכר לפעילים רבים בהתיישבות, יוצא מהמבנה העומד בפני הריסה כשבידיו פעוט. מיד לאחריו ניתן להבחין באמו של הפעוט כשהיא מובלת בכוח על ידי מספר שוטרי יס"מ שמפנים אותה מהמבנה. דקות ספורות לאחר מכן, המבנה הוחרב בידי טרקטור בשירות המנהל האזרחי.

בתיעוד נראה לביא כשהוא מוביל את התינוק לחיילת, וזאת מעבירה אותו לאמו שישבה על הקרקע לאחר שגורשה מהמבנה בידי השוטרים. בסרטון שפורסם אתמול כאן בקול היהודי, נראה שוטר אחר כשהוא מחליק על מספר אבנים, ובתגובה הוא מכה את אחד המתיישבים שעמד לצידו, וזאת ללא כל סיבה הנראית לעין.

רן לביא בתקופת ההקפאה בבית אל

רן לביא מוכר לפעילים בהתיישבות בשתי זירות שונות. האחת לפני כשנה וחצי, לאחר שפרץ לביתו של בעז אלברט בגבעת תקומה ביצהר יחד עם צוות היס"מ עליו פיקד, אשר חשמל את אלברט במעצר הטייזר המפורסם. לדברי הנוכחים במקום, לביא הוא השוטר שנשמע צועק בסרטון "תן לו חשמל כבר", והוא זה שמונע מאחד השכנים להוציא מהבית את ילדו המבוהל הצועק "אמא, אמא".

הזירה השנייה היא לפני כתשע שנים, במהלך ההרס האלים והמזעזע בישוב עמונה שבבנימין, בעקבותיו 'זכה' לביא לשורת תלונות שהוגשו כנגדו בגין האלימות שהפעיל בגלל 'בית מספר חמש' בעמונה, למרות זאת, המשיך להתקדם בסולם הדרגות ביס"מ ש"י.

לאחר ההרס האלים עמלו תחקירני ארגון זכויות האדם ביש"ע, על מנת לגבות מאות עדויות ולעבור על שעות ארוכות של חומרי צילום ועשרות אלפי תמונות. חומרי המדיה נשלחו למעבדות מיוחדות בכדי לזהות כמה שיותר פנים של שוטרים אלימים, אשר רובם היו עם קסדות ומגני פנים שהקשו על זיהויים. בנוסף נערכו השוואות בין הצילומים למידע על סדר הכוחות שהיה על כל גג בפינוי.

רן לביא במהלך ההרס במגרון לפני כשנתיים (שושי גרינפלד)

באחד הצילומים שהתקבל מצלם ערוץ 10, נראים שני שוטרי יס"מ כשהם מכים בחורה בגג חמש בעמונה. על פי נתוני ארגון זכויות האדם ביש"ע, אחד השוטרים המכים את הבחורה בבטנה, הוא רן לביא, אז שוטר מן השורה ביס"מ ש"י.

גם בעדויות ובתלונות שהתקבלו בארגון זכויות אדם ביש"ע ובמח"ש על אשר התרחש בגג חמש בו שהו נערות, עלה שמו של לביא פעם אחר פעם. מעבר לאלימות הפיזית, תיארו מספר בנות כיצד לביא אף תקף אותן מינית ופגע בהן. שלושה תיקים שנפתחו נגדו במח"ש על ארועי עמונה נסגרו, ולטענת ארגון זכויות האדם, התאפשרה סגירת התיקים בשל מחדלי חקירה. לדוגמה, אחד התיקים נסגר משום שטכנאי של מח"ש סירב להוציא צילום של לביא ממכשיר הפלאפון של אחת המתלוננות שתיעדה את לביא.

רן לביא במהלך הפינוי האלים בעמונה לפני כתשע שנים (זכויות אדם ביש"ע)

למרות החלטת מח"ש לסגור את התיקים הפליליים, הגיש אחד האנשים שנפגעו בידי לביא תביעת נזיקין. בית המשפט קיבל את התביעה, ופסק עבור הנפגע פיצויים בסך של 20,000 ₪, אולם המדינה גיבתה את לביא ושילמה את הקנס מכספה - כספינו.

קצין היס"מ רן לביא (זכויות אדם ביש"ע)

רן לביא במהלך מעצר אלים בשומרון (ארכיון)

פיקד על מעצר הטייזר האלים. המעצר ביצהר (צילום מסך)

רן לביא במהלך הפגנה בכניסה לחטמ"ר שומרון

תגובות (10) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד