בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"תנאי הרחקה אינם עונש"

ביהמ"ש דחה את בקשת המשטרה אשר דרשה לשחרר בתנאים מחמירים צעיר יהודי שנחשד באיום על איש מנהל. עו"ד הלוי מחוננו: "תנאי השחרור נקבעו כסוג של עונש – זו שערורייה"

  • יח"צ
  • ד' אדר תשע"ה - 15:04 23/02/2015
גודל: א א א
בית משפט השלום בירושלים (הקול היהודי)
בית משפט השלום בירושלים (הקול היהודי)

צעיר יהודי כבן 18 נעצר אתמול (ראשון) בחשד שבשבוע שעבר בעת הרס בתים בגבעת גאולת ציון בגוש שילה, איים על איש המנהל האזרחי ואמר לו כי "כמו שהרסת לנו את הבית נדאג להרוס גם לך את הבית", והוסיף כי "אני יודע מי אתה".

הנער הובא לתחנת המשטרה בשער בנימין, שם נחקר בחשד לאיומים על עובד ציבור. בשעות הערב הציעו לו חוקרי המשטרה להשתחרר בתנאי הרחקה של 15 יום מאזור בנימין, אך הוא סירב.

הבוקר הובא הצעיר לבית משפט השלום בירושלים, שם לפתע החליטה המשטרה לבקש תנאי שחרור חמורים בהרבה, ולדרוש כי יורחק למשך 60 יום מאזור בנימין, ישהה חמישה ימים במעצר בית ויפקיד סכום של 1,000 ₪.

עו"ד דוד הלוי שייצג את הצעיר מטעם ארגון חוננו טען כי התנהלות המשטרה חמורה ופסולה, ותמה כיצד לפתע השתנו תנאי השחרור. עו"ד הלויטען כי המשטרה מנסה להעניש את הנער על סירובו לחתום בתחנת המשטרה על תנאי השחרור המקלים יותר.

השופטת ג'ויה סקיפה שפירא קיבלה את עמדת עו"ד הלוי וקבעה כי הנער יורחק למשך 15 יום כפי שביקשו חוקרי המשטרה בתחילה. בנוסף קבעה השופטת כי הנער יפקיד 1,000 ₪ בקופת בית המשפט.

"לא מקובלת עלי עמדת המשיבה לפיה משעה שהמשיב סירב לתנאי השחרור שביקשה המבקשת להטיל עליו והיה צורך להגיע לבית המשפט, יש מקום להחמרה בתנאי השחרור", כתבה השופטת בהחלטתה.

עו"ד דוד הלוי שייצג את העצור מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: "מרשי שוחרר בהחלטה המדברת בפני עצמה. התנהלות המשטרה הינה שערורייתית, במיוחד לאור העובדה שתנאי השחרור שהתבקשו בבית המשפט שונו והוחמרו רק משום שמרשי סירב להשתחרר בתנאים מקילים יותר בתחנה. גם בית המשפט מתח ביקורת על התנהלות זו שמצביעה כי תנאי השחרור נקבעו לא בשל הצרכים החקירתיים אלא כסוג של עונש על סירובו להשתחרר בתנאים שהוצעו לו בתחנה".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד