בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גוש חלב: פונו ערימות עפר של פולשים

ערימות עפר שהוצבו על אדמות מדינה סמוך לכפר גוש חלב וחסמו ביצוע עבודות בכביש, פונו על ידי פקחים

  • יח"צ
  • ה' אדר תשע"ה - 17:41 24/02/2015
גודל: א א א
הפקחים פינו את ערמות העפר (ויקיפדיה)
הפקחים פינו את ערמות העפר (ויקיפדיה)

במסגרת מבצע אכיפה של פקחי רשות מקרקעי ישראל, פונתה פלישה לאדמות המדינה בשטח של שני קילומטרים רבועים. הפולשים, שזהותם אינה ידועה, ניסו להשתלט בניגוד לחוק על אדמות מדינה המיועדות לדרך,דרומית לכפר גוש חלב בצד הכביש לספסופה,והערימו בהן ערימות עפר גדולות. מדובר בפלישה אשר פוגעת בתוכניות להרחבת הכביש.

מסיגי הגבול השתמשו בקרקע הציבורית ללא היתר ולפי החשד איחסנו עליה את רכושם, תוך ביצוע הסגת גבול במקרקעי ציבור. מדובר בעבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

המפקחים הציבו במקום שלטי אזהרה והניחו התראה לפינוי השטח. משלא פונה השטח, השבוע הגיעו פקחים וביצעו תפיסת חזקה בקרקע ופינו את הקרקע, שהוחזרה לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי.

מצבור העפר שפונה הועבר בתיאום עם צה"ל לשימוש הצבא והפעילות בוצעה בתיאום עם שוטרי משטרת צפת.

בחטיבה לשמירת קרקע ברשות מקרקעי ישראל, אמרו כי "מפקחי רשות מקרקעי ישראל פועלים באופן עקבי כנגד עברייני קרקע המנסים להשתלט על אדמות מדינה למטרותיהם האישיות. פלישה מסוג זה פוגעת בתוכניות להרחבת הכביש דבר אשר פוגע בהרבה מאוד אנשים שנוסעים בקביעות באותו כביש. ככל הנראה מדובר למעשה בפעילות עסקית של קבלנים כלשהם שניסו לחסוך את עלויות איחסון העפר שלהם ולאחסן אותו על חשבון הקרקע הציבורית. מסיגי גבול ופולשים שייתפסו יהיו חשופים גם לתביעות פליליות וגם לתביעות כספיות שהרשות מגישה בדרישה להחזר עלויות הפינוי שנגרמו לקופת המדינה בשל הפלישה וכן על דמי שימוש בקרקע".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד