בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השופטת לא קראה הערר – הקטין ישאר במעצר

בארגון חוננו הגישו ערר דחוף על מעצרו של קטין בן 15. שופטת בימ"ש השלום בירושלים סירבה לקרוא את הערר ולפיכך ישאר הנער במעצר

  • יח"צ
  • י"ח אדר תשע"ה - 09:33 09/03/2015
גודל: א א א
בית משפט השלום בירושלים (הקול היהודי)
בית משפט השלום בירושלים (הקול היהודי)

בארגון חוננו מותחים ביקורת קשה על התנהלותה של נשיאת בית משפט השלום בירושלים השופטת שולמית דותן, וזאת בעקבות סירובה לעיין בערר שהגיש עו"ד עדי קידר מחוננו על מעצרו של קטין בן 15.

הנער נעצר אתמול (ראשון) בשעות הצהריים בחשד למעורבות בעימותים בישוב בת עין בין תושבים לשוטרים וחיילים לאחר שהללו עצרו שני נערים מהישוב.

הנער הכחיש בחקירה כל קשר למעורבות באירוע וגם אביו התייצב בתחנת המשטרה והעיד כי הנער שהה בזמן האירוע עמו בבית ואף עסק בעבודת שיפוצים שביצעו יחד.

למרות שלנער אין עבר פלילי, וכאמור נמסר בעניינו אליבי, החליטו במשטרה להשאירו בלילה במעצר. עו"ד עדי קידר מארגון חוננו ביקש להגיש ערר דחוף ובו דרישה להביאו לדיון בבית המשפט עוד הלילה, אולם בארגון חוננו נדהמו כאשר כחמש דקות מרגע שהודיע נציג הארגון לסגן המזכיר הראשי של בית המשפט כי בכוונתו להגיש ערר, מסר הלה את החלטת השופטת, וזאת בטרם הספיק נציג הארגון להגיש את הערר לבית המשפט.

בהחלטה לקונית קבעה השופטת דותן כי תגובת המשטרה תוגש עד השעה 23:00 בלילה, וכי במידה ולא יוחלט לשחרר את הנער בשעות הבוקר, הוא יובא לדיון בבית המשפט, החלטה המורה בעצם על השארתו במעצר.

בארגון חוננו גינו את התנהלות השופטת ובכוונת הארגון להגיש ערר לבית המשפט המחוזי. "לא יתכן כי רק בשל נוחות מנהלית של שופטת, ישאר במעצר נער בן 15 ללא עבר פלילי, אשר מסר אליבי", אומרים בחוננו.

ובתוך כך, אחר הצהריים אתמול שוחרר למעצר בית אחד הנערים שנעצרו הבוקר בבת עין. נער נוסף יובא מחר לדיון בבית המשפט. השניים נעצרו הבוקר בפשיטה של כוחות משטרה מהמפלג לפשיעה לאומנית של ימ"ר ש"י בישוב בת עין בו הם מתגוררים, והם חשודים באירוע של תקיפת ערבים באזור הישוב. עם יציאת הכוחות חסמו כעשרים תושבים את דרכם, ובמקום התפתח עימות במהלכו ירה חייל צה"ל באוויר.

מארגון חוננו נמסר בתגובה לירי: "הזדעזענו מהאצבע הקלה על ההדק של חייל לירות במהלך עימות עם תושבים המוחים על מעצר של נערים. שוב ושוב אנו מתריעים על פעולותיה של היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י, הגוררות אירועי פרובוקציה והתנכלויות למתיישבים".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד