בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשטרה צפצפה על החלטות בית המשפט

המשטרה סירבה להישמע לשתי החלטות של בית המשפט המחוזי ונמנעה מלשחרר נער תושב בת עין. "היחידה לפשיעה לאומנית הגיעה ביממה האחרונה לרגעי שפל בהתנהלותה הדורסנית"

  • יח"צ
  • י"ט אדר תשע"ה - 18:38 10/03/2015
גודל: א א א
אזיקים על ידיהם של הקטינים שנעצרו בבת עין
אזיקים על ידיהם של הקטינים שנעצרו בבת עין

בארגון חוננו מדווחים על חציית קו אדום נוסף בידי המפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י.

אמש (ב') קיבל בית המשפט המחוזי בירושלים את הערר שהגיש ארגון חוננו על מעצרו של קטין מבת עין, והורה על שחרורו המידי. אולם בארגון חוננו נדהמו לגלות כי במקום לשחררו, החליטו חוקרי ימ"ר ש"י לעצור אותו מחדש, עוד בעת ששהה בבית המעצר במגרש הרוסים ובטרם שוחרר, וזאת בגין אותו אירוע בו דן בית המשפט המחוזי, צעד המנוגד לחוק.

שלושה עורכי דין מארגון חוננו נכנסו בשעות הלילה לתמונה והחלו לטפל בסאגה משפטית כמוה לא ראו בארגון חוננו זמן רב. תחילה מיהרו בארגון חוננו והגישו בקשה בהולה לבית המשפט המחוזי בכדי שיורה על שחרורו המידי של הנער. בשעה 00:15 בלילה קיבלה השופטת תמר בזק את הבקשה והורתה בשנית על שחרורו המידי של הנער. אולם חוקרי המשטרה סירבו לבצע את ההחלטה. עורכי הדין דוד הלוי ועדי קידר שלחו את החלטת בית המשפט לקציני היחידה לפשיעה לאומנית, ונציג ארגון חוננו אף הגיע בסביבות בשעה 1:30 בלילה למשרדי ימ"ר ש"י סמוך למעלה אדומים בכדי לוודא את שחרורו של הנער, אך קצין החקירות של היחידה הודיע שלא ישחרר את הנער.

בשעות הבוקר (ג') מיהרו בחוננו להגיש בקשה בהולה נוספת לבית המשפט המחוזי, ואף דרישה להשית הוצאות ופיצויים על המשטרה בשל בזיון בית המשפט. השופטת בזק קבעה דיון לשעות הצהריים, במהלכו נזפה במשטרה על התנהלותה וקבעה כי לא היה מקום להשארת הקטין במעצר.

"שמעת את טענות המשטרה ואינני סבורה כי יש בהן כדי להצדיק את הותרת העורר במעצר", כתבה השופטת וציינה כי המשטרה נהגה בשיטת "הדלת המסתובבת", עת בחרה לעצור את הקטין שנית עם שחרורו. בהמשך ההחלטה הוסיפה כי הורתה במהלך הלילה שוב לשחררו, אולם "המשטרה מצאה לנכון להתעלם מהחלטת בית המשפט באופן לא ברור", וכי ישנה "אי נוחות" מהתנהלות המשטרה.

"אני מתקשה למצוא מילים כדי לכנות את התנהלות המשטרה", אמר בדיון עו"ד דוד הלוי שייצג את הנער מטעם ארגון חוננו. "אם בית המשפט מוציא החלטה והמשטרה מצפצפת עליה אנחנו יכולים היום לסגור את בית המשפט. כך לא מתנהלת מדינה מתוקנת ויש לרסן את המשטרה כיוון שיושבים שם אנשים לא מרוסנים".

בכוונת ארגון חוננו להגיש תביעה אזרחית כנגד המשטרה על מעצר שווא והתעלמות מהוראות בית המשפט, ונבדקת אף אפשרות לתביעה אישית כנגד חוקרי המשטרה האחראים למעצר השווא של הקטין.

עו"ד דוד הלוי מסר בתגובה: "המשטרה מתנהלת באופן בריוני ושערורייתי כאשר הלכה למעשה היא מעקרת מתוכן החלטות של בית המשפט ועושה כרצונה. בית המשפט שיחרר אתמול את מרשנו לאחר ערר שהוגש בעניין וחרף ההחלטה הברורה לשחרר את מרשנו על ידי בית משפט מחוזי נמנעה המשטרה לעשות כן . אנו נפעל בהמשך בכל הצעדים הנדרשים על מנת למנוע הישנות מעשים דומים ועל מנת לרסן את המשטרה שעושה שימוש לרעה בסמכויות המוקנות לה".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו שטיפל אף הוא במקרה מסר בתגובה: "היחידה לפשיעה לאומנית הגיעה ביממה האחרונה לרגעי שפל בהתנהלותה הדורסנית, תוך הפרת זכויות קטינים, ביזוי החלטות בית משפט, והכל תוך גיבוי של קצינים בכירים ופרקליטים".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד