בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מדוע אישום נגד מרזל טרם הבחירות?"

ויינשטיין הורה לראש אגף החקירות לבדוק מי הגיש את האישום ולמה הוא החליט לעשות את זה כשבוע לפני הבחירות

  • אברהם שפירא
  • כ"א אדר תשע"ה - 16:02 12/03/2015
גודל: א א א
ברוך מרזל. ארכיון
ברוך מרזל. ארכיון

אחרי שהמשטרה הודיעה כי תקיים בדיקה בנושא העיתוי המוזר של כתב האישוםכנגד ברוך מרזל, הודיע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, כי הוא הורה לראשאגף חקירות במשטרה להגיש הבהרה מה היו השיקולים להגשת כתב אישום בעת הזודווקא ומי הגורם שנתן דעתו לדבר.

ויינשטיין נעתר בכך לתלונת עורך הדין איתמר בן גביר, בא כוחו של מרזל,שפנה אליו בעקבות הגשת כתב אישום נגד מועמד מספר 4 במפלגת 'יחד' כשבועלפני הבחירות, למרות שמדובר באירוע ישן מלפני שנתיים. ויינשטיין גם הורהלראש אגף חקירות להתייחס לשאלה איך עולה הגשת כתב האישום עם מדיניותהיועץ המשפטי בהגשת כתבי אישום לפני הבחירות.

ברוך מרזל הגיב ואמר כי "כחבר כנסת לעתיד, אני אציב לי למטרה מרכזית את הטיפול בכלהעשבים השוטים במשטרה ובפרקליטות שמכניסים פוליטזציה בכל מסדרונות השלטוןוחושבים שעליהם לנהל את מדינת ישראל".

"לצערי במקרה זה מי שהחליט על עיתויהגשת כתב אישום הפך לכלי שרת בידיהם של אנשי השמאל הקיצוני מ'יש דין'שמפעילים לחץ גדול על המשטרה והפרקליטות, ויותר מכך כלי בידיו של מתלונןסדרתי, עיסא עמרו בעל עבר פלילי עשיר, שהשתתף בעשרות הפרות סדר ופגיעהבחיילי צה"ל בחברון.הניסיון לפגוע במסע הבחירות שלי לא צלח ואני מקבל מאות תגובות של אנשיםשאמרו שרק בגלל הרדיפה וההתנכלות יצביעו לי, אבל חייבים לטפל בסוגיההעקרונית של פוליטזציה במשטרה ובפרקליטות".

עו"ד איתמר בן גביר אמר בתגובה כי "טוב עשה היועץ המשפטילממשלה שהורה על בדיקה ובירור העניין כאשר מי שמעיין בנוהל רואה שנעשה עםמרזל עוול ואי צדק. יחד עם זאת את הנזק שנגרם כבר יהיה קשה להשיב ואוליטוב יעשה היועץ המשפטי לממשלה אם יבדוק את התנהלות הפרקליטות והמשטרהכלפי מרזל לאורך כל השנים. לטעמנו מרזל נרדף שלא בצדק ועל רקע דעותיו
הפוליטיות היחס אליו הוא יחס מפלה ובררני".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד