בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"עוד נראה את אנשי גוש דן בגבעות השומרון"

מאות חגגו חנוכת בית קבע בגבעת "קומי אורי" (הכיפה הסרוגה) ביצהר. "יושבים כאן בחורים בני חורין שנאחזים בהר במבני עראי, אבל מסתכלים קדימה ויוצאים לחירות וגאולה"

  • יח"צ
  • י"ט ניסן תשע"ה - 15:59 08/04/2015
גודל: א א א
קומי אורי, אותמול
קומי אורי, אותמול

כשלוש מאות איש השתתפו אתמול (שלישי) באירוע חנוכת בית קבע בגבעת קומי אורי (הכיפה הסרוגה) בישוב יצהר שבשומרון. במקום נערך הפנינג שכלל הצגות, מתנפחים, סיורים בגתות העתיקות המקיפות את כרם תקומה הסמוך, וכן הופעות של האמנים חיים דוד, ירמיהו וחיליק פרנק.

באירוע השתתפו רבנים ואיש ציבור ובהם הרב גדי בן זמרה, פרופסור הלל וויס, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הרב יוסף אליצור, הרב יוסף פלאי, והרב מאיר גולדמינץ.

חיליק פרנק מרקיד את המשתתפים באירוע, אתמול (יחצנים)

הרב יוסף פלאי הקריא דברי ברכה של הרב יצחק גינזבורג לאירוע, בהם דיבר הרב על המשפט "אני ואתה נשנה את העולם", בין השאר ביחס לכוחם המיוחד של בני הנוער.

הרב יוסף אליצור מישיבת "עוד יוסף חי": "מסופר שהגאון רבי יונתן אייבשיץ היה אומר שבסוכות ילד יהודי יוצא מהבית לסוכת עראי ולא שואל כלום אבל דווקא בפסח שבו יושבים על כרים וכסתות בצורה מכובדת, שואל הילד קושיות. הרב אייבשיץ הסביר שדווקא הגולה טבעית ליהודי ואילו הגאולה והרווחה, עליה שואלים שאלות. כאן יושבים בחורים בני חורין שנאחזים בהר במבני עראי אמנם, אבל מסתכלים קדימה ויוצאים לחירות וגאולה".

ריקודים באירוע, אתמול (יחצנים)

הרב מאיר גולדמינץ ראש ישיבת חוות גלעד: "בתורה יש תרי"ג מצוות שרובן מוטלות על האדם הפרטי. שונה מכך היא מצוות כיבוש וירושת הארץ שמוטלת על עם ישראל כולו. כאשר יהודי תופס עוד גבעה ומרחיב את האחיזה היהודית בארץ ישראל הדבר מזכה את עם ישראל כולו, וגם אלו שמתנגדים לזה שותפים למצווה".

פרופסור הלל וויס: "הגעתי לכאן מגבעת גאולת ציון וכולנו מאושרים לראות את המתיישבים בגבעות. צריך להבין שהמשוואה יצהר תמורת בושהר עדיין קיימת ובעיני אומות העולם אין הבדל בין הגבעות בשומרון לגוש דן. בעז"ה עוד נזכה לראות את כל אנשי גוש דן כאן בגבעות באוהלים".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד