בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הדרת יהודים מהמרחב הציבורי בבירת ישראל"

מארגני ה'ריקודגלים' משיבים למתקפת השמאל הקיצוני על האירוע. "מדובר בניסיון להדיר יהודים מהמרחב הציבורי בחלקים מירושלים המשוחררת", אומר הרב יעקב נוביק ממארגני הצעדה

  • יח"צ
  • י"ז אייר תשע"ה - 14:14 06/05/2015
גודל: א א א

ארגון השמאל הקיצוני 'עיר עמים' עתר השבוע לבג"ץ בדרישה למנוע את מעבר צעדת ה'ריקודגלים' ביום ירושלים במסלולה הקבוע דרך שער שכם, ובתגובה אומרים מארגני האירוע כי מדובר בצעד שנועד לקדם את חלוקת ירושלים ולהדיר יהודים מחלקים מהבירה.

"מדובר בנסיון להדרת יהודים מהמרחב הציבורי בחלקים מירושלים המשוחררת", אומר הרב יעקב נוביק, ממארגני ה'ריקודגלים' מזה כ-25 שנים. "השאלה היא לא על צעדה כזו או אחרת אלא האם בית המשפט יפגע באפשרותה של מדינת ישראל לממש את ריבונותה בירושלים עיר הבירה, ובזכותם של יהודים לצעוד בה בחופשיות".

ל'ריקודגלים' מגיעים מדי שנה עשרות אלפי בני נוער הצועדים ממרכז ירושלים ועד לרחבת הכותל המערבי כאשר הם נושאים דגלי ישראל. "ריקודגלים ביום שחרור ירושלים נועד לבטא את אחדותה של העיר, ומשתתפים בו מדי שנה עשרות אלפים", מוסיף נוביק. "הדבר צורם לארגוני השמאל הקיצוני הממומנים בידי האיחוד האירופי והקרן החדשה לישראל, ולפיכך הם נאבקים באירוע בכל דרך".

נוביק מציין כי העותרים מארגון "עיר עמים" מתכסים באיצטלה של זכויות אדם, אך תחקיר של עיתון מעריב כבר חשף כי מדובר באנשי שמאל קיצוני הפועלים לחלוקת ירושלים, ועורר ביקורת ציבורית קשה על העמותה, גם במישור ניהולה הכספי.

"נכון שיש מתח בירושלים, אך זהו תפקידה של המשטרה במדינה דמוקרטית - לשמור על ביטחון התושבים ולאפשר ליהודים לצעוד בחופשיות בבירת ישראל ביום שחרורה", אומר נוביק, ומקווה כי בית המשפט ידחה את עתירת ארגוני השמאל ויאפשר את קיום האירוע במתכונתו הרגילה.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד