בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האם כעת תיהרס הבנייה הערבית בסוסיא?

מידי פעם, מבקשים ערביי הכפר סוסיא שבהר חברון 'צו ביניים' לצווי ההריסה, זאת בטענה כי בכוונתם להסדיר את המבנים הלא חוקיים. ברגבים חושפים: "בינתיים, המשיכו הערבים בבניה בלתי חוקית

  • כ"ג אייר תשע"ה - 14:01 12/05/2015
גודל: א א א

לאחר שנים של בניה הולכת ונמשכת, ניגוד לחוק, בידי ערבים סמוך לישוב סוסיא שבהר חברון, הצליחו פעילי תנועת רגבים לחלץ החלטת בית המשפט המורה על הרס הבנייה הערבית הבלתי חוקית במקום.

שופט בית משפט העליון נועם סולברג, דחה בשבוע שעבר את העתירה שהגישו ערביי הכפר סוסיא, יחד עם ארגוני שמאל קיצוני בניהם 'רבנים למען זכויות אדם'. העותרים ביקשו להוציא צו ביניים שימנע את הריסתם של מספר מבנים בלתי חוקיים בכפר, אך השופט קבע, בצעד חריג, כי על המדינה לבצע את ההרס בהקדם וזאת מכיוון שהעותרים עושים דין לעצמם.

לטענתם של העותרים, המנהל האזרחי פסח תכנית מתאר שהגישו, ואף דרשו סטנדרט המפלה את האוכלוסייה הערבית. בתחילת השבוע הגיעו נציגי המנהל האזרחי לבצע סימון ומדידות סביב המבנים הבלתי חוקיים בכפר, וערביי הכפר סוברים כי צווי ההריסה עלולים להתממש בקרוב.

בארגון 'רבנים למען זכויות אדם' טוענים, כי ערביי הכפר מבקשים כבר תקופה ארוכה להסדיר את הבנייה הבלתי חוקית באזור, ובשל כך עתרו לבית המשפט. בתנועת רגבים מספקים מעט מידע נוסף שעוזר להבין את התמונה כולה.

"בזכות מעקב של אנשי השטח שלנו", אומרים ברגבים, "חשפנו שהמתיישבים הבלתי חוקיים שפלשו לשטחים שבין העיר העברית העתיקה 'סוסיא' לבין היישוב החדש ניצלו את הצו השיפוטי שדרש הקפאה של הבנייה בשטח במקביל לאי-אכיפה של המנהל האזרחי כדי להמשיך ולבנות תוך זלזול בוטה בחוק הישראלי. לאחר שהבאנו את הממצאים בפני שופט בית המשפט העליון הוא דחה את הבקשה הנוספת לצו ביניים נגד ביצוע האכיפה בטענה".

ברגבים מבטיחים לעקוב ומהשטח ולוודאות שאכן צווי ההריסה ימומשו.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד