בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שב"ס מכריח: אסיר תורני עם מחללים שבת

שב"ס אילץ אסיר בעל אורח חיים תורני לשהות בתא עם טלוויזיה וחילול שבת. לאחר שבקשותיו של האסיר לעבור תא לא נענו, איים לפגוע בעצמו, נענש והועבר לצינוק. ארגון חוננו: "האם אסיר חרדי אינו יכול במדינת ישראל לשהות בתא המכבד את אורח חייו"

  • יח"צ
  • כ"ד אייר תשע"ה - 14:20 13/05/2015
גודל: א א א

מקורביו של אסיר השוהה בכלא איילון מדווחים על מה שהם מתארים כהתעללות של שב"ס באסיר. לדבריהם על אף שהאסיר מוגדר כדתי תורני ואף מקבל אוכל בהכשר בד"ץ על פי נהלי שב"ס, החליטו בשב"ס לשים אותו בתא עם טלוויזיה ואסיר המחלל שבת, דבר הפוגע באורחות חייו בצורה קיצונית.

המדובר הוא בצעיר השפוט לשנת מאסר בשל מעורבות בעימות עם ערבים. לפני כשבוע וחצי הועבר האסיר לאגף השמור בכלא איילון ושוכן בתא עם אסיר נוסף חילוני. בתא ישנה טלוויזיה הפועלת אף בשבת, והדבר נוגד את אמונתו. למרות בקשותיו סירבו בשב"ס להעבירו לתא עם שותף דתי או לחילופין לתא בו ישהה לבדו, ורק בעקבות איום על כך שיפגע בעצמו הוא הוצא מהתא והועבר לבדיקה רפואית. לאחר הבדיקה נדרש שוב להיכנס לאותו התא אך סירב ונשפט בטענה שהוא "מסרב להיקלט באגף", ונשלח לשבוע של צינוק ושלילת קנטינה וביקורים.

בארגון חוננו הגישו בקשה דחופה להוצאת האסיר מבידוד והחזרתו לתנאים התואמים את אורח חייו ואמונתו. עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו פנה במכתב למפקד כלא איילון ובו ציין כי לא ברור באיזו עילה חוקית נשפט האסיר לצינוק.

"האם אסיר חרדי אינו יכול במדינת ישראל לשהות בתא המכבד את אורח חייו התורני?", כתב עו"ד פילץ. "מדוע שב"ס מתנכל למרשי ופוגע בו בצורה כה קשה? בקשתו של מרשי הינה בקשה בסיסית והומניטרית – שיינתן לו לשהות בתא נורמלי אשר אינו פוגע בערכיו ובמורשתו. מדוע שב"ס מתעקש לפגוע בו?".

עו"ד פילץ הוסיף כי "כאזרח במדינת ישראל אני מקווה שרשויות שב"ס יחזרו בהם בהקדם האפשרי מהתנהגות אשר פוגעת בחופש הדת של אסיר שכל בקשתו היא שיוכל גם בין כותלי הכלא לשמור על אורח חייו הדתי".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד