בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חשש: צה"ל צפוי להרוס מבנים בגוש שילה

ארבעה בתים ביישוב עדי עד בסכנת הרס ובתים נוספים ביישוב הדעת וקידה. התושבים תקפו את הממשלה והודיעו כי הם מתכננים מאבק נחוש על הבתים

  • אברהם שפירא
  • כ"ה אייר תשע"ה - 13:00 14/05/2015
גודל: א א א
הרס בתקוע, השבוע (דוברות מואז גוש עציון)
הרס בתקוע, השבוע (דוברות מואז גוש עציון)

תושבי היישובים עדי עד, יישוב הדעת וקידה שבגוש שילה בבנימין, חוששים מכוונת המנהל האזרחי וצה"ל לבצע הרס של ארבעה בתים בעדי עד ועוד מספר מבנים ביישוב קידה הסמוך בימים הקרובים.

בהודעה שהוציאו מזכירויות היישובים נאמר הםנערכים למאבק נחוש. בנוסף, תקפו התושבים את ממשלה ואמרו שפעולתה הראשונה לאחר ההשבעה הינה להרוס בתים ולזרוק משפחות מביתם.

בוועד הפעולה המשותף ליישובי האזור, הובעהדאגה עמוקהמכוונת המנהל האזרחי להרוס את ארבעת הבתים. בהודעה שהופצה מטעם ועד הפעולה, נמסר כימדובר בחציית קווים אדומים ובחריגה גסה ממדיניות הממשלה לפיה בתים היושבים בתוך קו כחול על אדמות מדינה יוסדרו ולא יהרסו.

בועד הפעולה, המרכז נציגים מכל האזור, ציינו כי הנהגות היישובים רואות בחומרה ניסיון לבצע מחטפים חמורים מאחורי גבם של הנהגות היישובים והמועצה, במיוחד בעת כינונה של ממשלה חדשה המגבשת קווי יסוד שחלק מהם יהיו הסדרת ההתיישבות היהודית ביו"ש.

על פי הדיווח, כוונת צה"ל לבצע את ההרס, נבעה לטענתם מפעולה בה יהודים עקרו עצי זית סמוך לאחד הכפרים הערביים באזור. בנוסף דווח כי ההרס צפוי להתבצע בתוך 36 שעות.

מפת ההרס ותמונות הבתים (דוברות הבתים)

בישוב עדי עד הגיבו לסכנת החורבן ואמרו כי "תושבי היישוב עדי עד מזועזעים לנוכח כוונת המנהל האזרחי להרוס ארבעה בתי קבע יפהפיים המאוכלסים מזה כשנה. מדובר בבתים שנבנו על אדמות מדינה בתוך קו כחול, בתוך תכנית המתאר של היישוב אשר נמצא בשלבי הסדרה. בבתים אלו מתגוררים חמשה עשר ילדים והוריהם! אנחנו קוראים לכל מי שיכול לעשות ככל יכולתו למנוע את הפשע הנורא הזה. אנחנו קוראים לאחראים להתעשת ולעצור את ההרס באופן מיידי!".
ביום שלישי האחרון החריב צה"ל שני מבנים ביישוב תקוע ד' שבגוש עציון.בשעות הבוקר הגיעו עשרות שוטרי מג"ב, יס"מ ופקחי המנהל האזרחי יחד עם חיילי צה"ל, לישוב והחריבו מבנים במקום.
אחד הבתים הנמצא תחת סכנת הרס
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד