בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אשת יריחו: "בואו ליישב את הבקעה"

"אחרי יהודה ושומרון, לב המדינה, עם ישראל צריך לבוא לכאן ולהבין שהבקעה זה מקום חשוב מאוד" אומרת היום (ד') ארנה קובוס. "לזכרו של ראש ההתיישבות הרב לוינגר"

  • אברהם שפירא
  • ב' סיון תשע"ה - 15:30 20/05/2015
גודל: א א א
בקעת הירדן במבט מהסרטבה (Tamarah)
בקעת הירדן במבט מהסרטבה (Tamarah)

ארנה קובוס, אשת יריחו הידועה בפעילותה הענפה למען מורשת יריחו העתיקה, קוראת לעם ישראל להגיע וליישב את בקעת הירדן. לאחרונה, ביום הלוויתו של הרב לוינגר, שלחה ארנה למספר פעילות מכתב הקורא ליישב את הבקעה.

"כשהיהודים הגיעו לארץ הם כבשו את החוף כי משם הם הגיעו" אמרה היום (רביעי) קובוס בשיחה עם הקול היהודי בנושא. "לאחר מכן התקדמנו ליהודה ושומרון הלב של המדינה אבל טרם הגענו לבקעה. הבקעה היא שער הכניסה לארץ ולצערי עדין לא כבשנו אותה. אמנם יש כאן כמה יישובים שהצליחו להוכיח שאדמת הבקעה היא פורייה וטובה מאוד, אבל בקעת הירדן עדין לא נכבשה".

"הבקעה היא נכס מבחינת תולדות ישראל. המקום הזה עדין שומם ועם ישראל טרם הבין שזה חשוב מאוד. אמנם יש לנו את הלב שזה ירושלים אבל בלי כניסה לארץ לא נגיע ללב. זהו מקום שצריך ליישב ולפתח מבחינה אמונית, יישובית ותרבותית. מלבד החווה שלנו, בית חגלה, שנמצאת בפתח גלגל המקראית, אין כאן כלום. עשרים וחמישה קילומטרים עד נעמן הכול ריק. אנחנו צריכים לבוא ולהכיר את החשיבות של הבקעה".

"המצב כאן קשה והמדינה אשרה לערבים לבנות עיר צפונית ליריחו. אנחנו צריכים לבוא לכאן הרי שלושה ספרים מתוך חמשת חומשי תורה מתרחשים כאן. החשיבות גדולה מאוד מכל הבחינות יש לבוא וליישב את המקום בחום לב ובאמונה גדולה" אומרת קובוס לסיום.

"דורות צעירים כבר קמו ולא חולמים אפילו על יריחו" כתבה קובוס במכתבה. "בינתיים הערבים בכניסה הדרומית של יריחומראים מפתח ענק מוזהב, לומר 'אנו אוחזים במפתח הארץ'. צריך לעשות מאחזים סביב ליריחו בדרום הבקעה, לעלות את התודעה הצבורית, צריך לדרוש מחבר כנסת לדרוש את עזה ויריחו ולא לוותר ולשכח. השלטונות אישרו בניית עיר ערבית סמוך ליריחו, לנו אין כאן שום עיר! לזכרו של ראש ההתיישבות, אנא לא לשכוח חבל ארץ שלם".
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


6 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד