בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ביהמ"ש העליון: "על הבדואים להתפנות"

הקמתו של הישוב חירן מתעכבת כבר עשור בגלל בני שבט בדואי שיושבים במקום באופן לא חוקי. כעת, החליטו שופטי בית המשפט העליון על פינוי הבדואים. מה יהיה בסופו של הסיפור?

  • אברהם שפירא
  • ט"ו סיון תשע"ה - 16:01 02/06/2015
גודל: א א א
בניה בדואית בלתי חוקית בנגב (רגבים)
בניה בדואית בלתי חוקית בנגב (רגבים)

בית משפט העליון הורה לבדואים משבט אבו אלגיען המתגוררים ב'אום אל חירן' על יד חורה באופן בלתי חוקי, לפנות את השטח שמיועד לבניית היושב חירן.

לפני כשלוש עשרה שנים, החליטה הממלשה על הקמתם של 14 יישוב בנגב הצפוני בכדי ליישב את הנגב. בין היישובים, תוכנן הישוב חירן בסמוך ליער יתיר. 2,000 משפחות אמורות להיקלט במקום אך הפרויקט עומד כבר שנים ללא התקדמות והמחסום העיקרי הוא הימצאותם של משפחות בדואיות שהותר להם לזמן קצוב להתגורר באדמות המדינה עליהם עתיד לשבת חירן.

ארגוני שמאל סייעו לבני השבט הבדואי במאבק משפטי שהטענה העיקרית כנגד הקמת הישוב חירן היא כי המדינה פועלת ב'גזענות' כשהיא חפצה להרוס יישוב בדואי ולהקים בו ישוב יהודי.

בית משפט השלום בבאר שבע, ולאחריו בית משפט המחוזי בעיר, החליטו כי בני השבט שנשארו באדמות המדינה מחוייבים להסתלק מהשטח.

כעת, הצטרף בית משפט העליון להחלטה ודרש מהבדואים הפולשים, את אותה הדרישה תוך שהשופטים דוחים את טענת הבדואים בדבר ה'גזענות' ואומרים כי "הישוב המתוכנן אינו מונע מבני הפזורה להתגורר בו, אלא הוא מתוכנן כישוב בעל אופי כללי ולא ישוב ללא בדואים, על כל המשתמע מכך מבחינה תכנונית; כל החפץ להתגורר בחירן רשאי לעשות כן, בכפוף לכל דין ובתנאים הקבועים לכך".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד