בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מחובתו של כל חייל לסרב פקודה"

תושב גבעת רונן מזהיר כי ביתו של אחד התושבים עדין תחת איום הריסה וקורא לשוטרים ולחיילים לסרב לפקודת גירוש. "גם אם מפסידים איזשהו מבנה, מרוויחים את האמירה הברורה איזה מלכות צריכה לקום כאן"

  • מערכת הקול-היהודי
  • ט"ו סיון תשע"ה - 21:30 02/06/2015
גודל: א א א
ההריסות בגבעת רונן, הבוקר
ההריסות בגבעת רונן, הבוקר

לאחר שהבוקר (שלישי) החריב צה"ל שני מבנים בישוב גבעת רונן (סנה יעקב) בשומרון, מספר מנחם בן שחר, תושב הישוב, על השיקולים שהביאו את התושבים להשאיר את הבית על תילו ולא להגיע להסכמים.

"הבית הגדול לא נהרס ברוך ה', גם בגלל פעילים שהגיעו למקום והתבצרו בו ואולי בגלל עבודה של המועצה", אומר בן שחר לקול יהודי לגבי בית המשפחה הגדול שנשאר עומד על תילו. "כרגע עדיין נשקפת סכנה לבית ואנחנו מבקשים מהציבור להיות בכוננות ובערנות כי הם מאוד רוצים להרוס אותו. ההקפצה של הפעילים הייתה מאוד יפה ושמחנו לראות המון חבר'ה שהגיעו לעזור. הפינוי גם של המחסן לא עבר בדממה וקל וחומר אם היו מגיעים לבית אז היה מאבק יותר קשה".

"אנחנו בטוחים שזו משימה רעה ולא טובה לעם ישראל, זה לא מתפקיד הצבא. גם אם הצבא מבצע דברים כאלו מחובתו של כל חייל לא להיות שותף ולסרב פקודה", אומר בן שחר בתוקף. "אנחנו גם אמרנו את זה לחיילים והרבה מהם התביישו, היו נבוכים וראינו אפילו דמעות. אנו מקוים שכולם יחזרו בתשובה והצבא לא יעשה דברים כאלה נגד עם ישראל".

ההריסות ברונן, הבוקר

לאחר ההרס, הגיעו מספר תלמידים מישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר לשוטרי המג"ב האחרונים שעוד נשארו בשעות הבוקר במבנה הישיבה, ששימש במשך למעלה משנה כבסיס מג"ב והיום הוחזר לבעליו. התלמידים חילקו מכתבים לחיילים בהם החיילים והשוטרים נקראים לסרב לפקודה הנוגדת את ההלכה. "היום הרסו שוטרים מבנים בגבעת 'סנה יעקב' שליד הר ברכה. האם מחר גם אתה תשתתף בזה?!". בסיום הפלייר נכתב "היום, כאשר אתם עוזבים בשמחה את המשימה שלא רציתם בה – גזילת ישיבת "עוד יוסף חי" – קבלו על עצמכם קבלה טובה: לא עושים דברים נגד יהודים, לא באזרחות ולא במג"ב". לצד המכתבים, ניסו התלמידים לדבר אל ליבם של הלוחמים שהוצבו במקום.

"הרבה לחצים הופעלו עלינו כדי שנזיז את המחסן בעצמינו", מספר בן שחר. "משרד הביטחון יודע שזו משימה נוראית ולא רצה לעשות אותה לבד אבל אנחנו לא הסכמנו בשום פנים ואופן. יכול להיות שאין בפירוק מחסן בעיה הלכתית אבל אנחנו רואים בזה הידור מצווה ואנחנו קוראים גם ליישובים ולגבעות אחרים להדר במצווה הזאת כי גם אם מפסידים איזשהו מבנה, מרוויחים את האמירה הברורה איזה מלכות צריכה לקום כאן ואיך היא תתנהל".

"אנחנו ראינו שזה מאוד טוב לא להתקפל בגלל רווח בטווח הקצר אלא להיות עם גב זקוף ולהתפלל לה' יתברך שימשיך להושיע את עם ישראל".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד