בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"להתחיל לאלתר להתיישב בחבלי המולדת שננטשו"

חברי הכנסת סמוטריץ' ומגל הגיעו בסוף השבוע האחרון למרכז קטיף בגוש קטיף

  • כ' סיון תשע"ה - 12:59 07/06/2015
גודל: א א א
מגל וסמוטריץ במרכז קטיף (יחצנים)
מגל וסמוטריץ במרכז קטיף (יחצנים)

עשר שנים לעקירה מגוש קטיף: ביום חמישי האחרון נערך ביקור של ח"כ ינון מגל וח"כ בצלאל סמוטריץ' במרכז קטיף להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון שבניצן.

במהלך הסיור נפגשו הח"כים עם סיפורי העקירה והצמיחה. עקירה שיצרה צלקת עמוקה במתיישבים ובאזרחי המדינה. בביקורם ביקשו השניים שלא לעסוק בהיבטים הפוליטיים אלא ביקש ליצור סולידריות בין המגזרים השונים והזדהות עם חורבן ואובדן של עשרות אלפי אזרחים במדינת ישראל.

במהלך הביקור אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ': "עשר שנים לגירוש, הגיע הזמן לתקן. לא די בזיכרון פאסיבי וגם לא בהנחלת המורשת בהתייחס אל העבר. הזיכרון והמורשת הם ערכים חיים שנועדו לבנות את תודעת העתיד. כמה סמלי לבקר כאן במרכז קטיף כשהירי מרצועת עזה אל ישובי הדרום מתחדש, כשכבר כל ילד במדינת ישראל יודע שהגירוש היה איוולת שהביאה עלינו רק טרור וטילים. אני קורא מכאן לראש הממשלה להתחיל לאלתר בתיקון הטעות ולחזור ולהתיישב בחבלי המולדת שננטשו בגוש קטיף ובצפון השומרון".

ח"כ ינון מגל: "היה ביקור מרגש מאוד שהחזיר אותי לאחד הלילות הקשים בחיי – הלילה שבו התחילה עקירת היהודים מנווה דקלים. הנתון ש30% מהמשפחות עדיין לא הגיעו לבתי קבע, ושיש כ-120 משפחות נזקקות הוא נוראי. נעשה את המיטב כדי לתקן את הדברים".

מנכ"ל מרכז קטיף, מוכי בטר: "אני מודה לחברי הכנסת ינון מגל ובצלאל סמוטריץ' על הביקור במרכז קטיף, ומזמין את חברי הכנסת הנוספים להגיע ולזכור יחד איתנו פיסה גדולה מההיסטוריה של עם ישראל. השנה אנו מציינים עשר שנים לעקירה מגוש קטיף, זיכרון העקירה איננו בבחינת מסר פרטי עבור כל אחד מאיתנו אלא משימה לאומית".​

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד