בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הקלה בתנאיהם של נאשמי הפרובוקציה המשטרתית

ביהמ"ש העליון קיבל את עמדת עורכי הדין של ארגון חוננו והורה על הקלה בתנאי השחרור של נאשמי הפרובוקציה המשטרתית שהתרחשה בכוכב השחר. בנוגע לחלק מהנאשמים קבע השופט כי עוצמת הראיות חלשה

  • יח"צ
  • כ"ג סיון תשע"ה - 20:52 10/06/2015
גודל: א א א

ביהמ"ש העליון קיבל היום (רביעי) באופן חלקי את הערר שהגישו עורכי הדין עדי קידר ודוד הלוי מטעם ארגון חוננו והורה על הקלת תנאי השחרור של הנאשמים באירוע הפרובוקציה המשטרתית סמוך לכוכב השחר.

שלושה מהעצורים ישהו כעת במעצר בית לילי ולא במעצר בית מלא ותושב עדי עד ששהה עד עתה במעצר בית בצפון יוכל לשוב לביתו בעדי עד. נאשם חמישי שוהה כבר כעת במעצר בית לילי.

בנוסף קבע השופט כי לגבי שלושה מהנאשמים עוצמת הראיות היא בינונית ואילו לגבי שניים חלשה. השופט ציין כי בנוגע להשמדת פתק ובו רשם בלש המשטרה עדות ראשונית על המתרחש באירוע, "אפשר שיש בה כדי לפגוע בפוטנציאל ההרשעה בסוף ההליך". יש לציין כי עו"ד דוד הלוי הגיש תלונה למח"ש בנושא ובה טען כי מדובר בשיבוש הליכי חקירה והשמדת ראיה בידי הבלש.

"אנו שבעי רצון מהחלטת בית המשפט העליון", אמר היום עו"ד דוד הלוי המייצג מטעם ארגון חוננו שלושה נאשמים. "בית המשפט קיבל את עמדתנו בנוגע לראיות ושינה באופן דרסטי את התנאים שנקבעו בעניינם של מרשיי. בית המשפט קבע כי מדובר בראיות בעוצמה נמוכה עד בינונית והדגיש כי השמדת ראייה חשובה על ידי השוטר אפשר שיהיה בה כדי לפגוע בסיכויי ההרשעה בתיק זה. החלטה זו מתיישבת היטב עם הטענה כי מדובר באישום מלאכותי המבוסס על תשתית ראייתית פגומה, הכוללת בין היתר פעולות בלתי חוקיות מצד המשטרה ובין היתר השמדת ראיה חיונית".

החמישה נעצרו במהלך פעילות משטרתית יזומה במסגרתה הגיעו ערבים ובלש משטרה מחופש לערבי לשטחי המרעה הסמוכים לישוב כוכב השחר כשהם מכניסים עדר צאן סמוך מאוד לבתי התושבים בשכונת הבלאדים.

מספר תושבים יצאו למקום לאחר שחששו שמדובר בניסיון גניבה או אירוע ביטחוני, ובמקום נוצר עימות שלאחריו נעצרו חמישה תושבים. סרטון שצילמה המשטרה מוכיח אמנם כי חמשת העצורים לא היו מעורבים בתקיפת הרועה הערבי שהוכה, אולם הפרקליטות מייחסת להם תקיפה בצוותא. הפעלת המסתערבים גררה ביקורת ציבורית רבה וכן הוראה של יו"ר וועדת חוץ וביטחון לשעבר יריב לוין הורה לבחון את הסוגיה ולגבש נהלים ברורים בכדי שאירוע כזה לא יחזור.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד