בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

העילה למעצר: "בלונדיני עם זקן ג'ינגי"

בדיון בעניינו של תושב יצהר התברר כי העילה למעצרו היא דיווח של חייל על חשוד בלונדיני עם זקן ג'ינג'י. עו"ד קידר: "מעצר סרק"

  • יח"צ
  • ו' תמוז תשע"ה - 22:43 23/06/2015
גודל: א א א

תושב הישוב יצהר נעצר הלילה בפשיטת כוחות בילוש ויס"מ על ביתו. הוא הובל לחקירה בחשד למעורבות באירוע בו לפני כחודש וחצי יידו יהודים אבנים לעבר כלי רכב של ערבים בצומת יצהר הקטנה שבשומרון, וזאת בעקבות השלכת בקבוקי תבערה בידי ערבים על כלי רכב של יהודים שנסעו בכביש.

בית המשפט האריך היום ביממה את המעצר, ולא קיבל את דרישת המשטרה להאריך את המעצר בשישה ימים. השופט קבע כי ישנה פעולת חקירה אחת המצריכה את הימצאות החשוד במעצר.

בדיון התברר כי החשד כלפיו מבוסס על עדות של חייל צה"ל אשר טען כי אחד היהודים שיידו אבנים היה "בלונדיני עם זקן ג'ינג'י", תיאור שמאפיין לא מעט תושבים בשומרון, וודאי שלא יכול ללמד כי דווקא החשוד שנעצר הוא זה שהשתתף באירוע, מה גם שהזקן של החשוד אינו ג'ינגי. עוד התברר כי עדותו של החייל ניתנה לפני כחודש, אולם לא ברור מדוע נמנעה המשטרה עד כה מלזמן את החשוד לחקירה, ולפתע "נזכרה" לעצור אותו.

השוטרים בביתו החשוד ביצהר, הלילה (סוכנות תצפית)

בהחלטת בית המשפט נמתחה ביקורת על המשטרה שלא הזמינה כראוי את החשוד לחקירה, אלא הגיעה לביתו באישון לילה, על אף שמדובר בבעל משפחה, אך לצד הביקורת כתב השופט כי "אין במחדל זה בכדי להביא לשחרורו של החשוד".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את העצור מסר בתגובה: "זו שערורייה. חייל שאמר לפני למעלה מחודש שאחד מהתוקפים היה בלונדיני עם זקן ג'ינג'י, הביא למעצר סרק שמבוצע לאחר חודש ימים, מבלי שניתן כל הסבר לשיהוי הבלתי הגיוני".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד