בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רגבים: עיריית ירושלים מרוויחה מאי אכיפה

בתנועה טוענים כי ההכנסה הגדולה שמגיעה מתשלומי הקנסות מונעים מהעירייה לטפל בבניה הערבית הבלתי חוקית שבתחומה

  • אברהם שפירא
  • ז' תמוז תשע"ה - 14:01 24/06/2015
גודל: א א א
בניה ערבית לא חוקית בירושלים (רגבים) (רגבים)
בניה ערבית לא חוקית בירושלים (רגבים) (רגבים)

פנייה של תנועת 'רגבים' לעיריית ירושלים על רקע הבניה הערבית הבלתי חוקית בעיר העלתה תוצאה מעניינת וייתכן אף מדאיגה.

עיריית ירושלים מטילה קנסות גדולים על פורעי החוק. זהו בעצם אחד מ'כלי העבודה' של הרשות המקומית כנגד עברייני הבניה בתחומה. כספים אלו משולמים בנוסף לתשלומי הארנונה, אותם נדרשים לשלם גם אלו המתגוררים במבנים בלתי חוקיים.

בכל שנה זורמים לקופתה של עיריית ירושלים עשרות מיליוני שקלים בגין קנסות. נתונים אלו נחשפו בעקבות פניית תנועת 'רגבים' לעיריית ירושלים, בבקשה לקבל לידיה בהתאם לחוק חופש המידע, את נתוני הכנסות העירייה מקנסות בגין בניה בלתי חוקית, בכל אחת מן השנים ה'תשס"ז-ה'תשע"ג.

מתגובת העירייה עולה כי במהלך שנים אלו הכניסה עיריית ירושלים לקופתה 164 מיליוני שקלים כתוצאה מכפל אגרה וקנסות, וברגבים מעלים אפשרות לפיה עיריית ירושלים בוחרת שלא לאכוף את הבניה אלא לקחת לקופתה קנסות שמשמשים ככסף קל ונוח לשימוש העירייה.

"בבואה לאכוף את החוק, צריכים לעמוד מול עיניה של הרשות המקומית שיקולים טהורים בלבד, של שמירת שלטון החוק" כתבו ברגבים, "אולם השימוש בכספי הקנסות עלול להביא לכך שרשות מקומית תגרור רגלים ולא תפעל לעצירת הבניה הבלתי חוקית בשלביה הראשונים, כדי להימנע מפגיעה במקור הכנסה שכזה".

ברגבים ימליצו לשר הפנים לקבוע תקנות לפיהן כל סכום שנכנס לקופת רשות מקומית בגין קנס על בניה בלתי חוקית, ייכנס ל"קרן אכיפה" שאותו ניתן לפדות רק לצורך ביצוע הריסות ופעילות אכיפה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד