בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מחאה: "די להרס, די לטרור, כן להתיישבות"

תושבי גוש שילה יערכו ביום שישי הקרוב מחאה על ההרס השבוע, מול בסיס צה"ל באזור. "מצפים מצה"ל שיהיה עסוק במלחמה באויב ולא באכיפת חוק כנגד האחים שלו"

  • אברהם שפירא
  • ז' תמוז תשע"ה - 20:52 24/06/2015
גודל: א א א
ההרס השבוע ביישוב הדעת (בתיה קארו - סוכנות תצפית)
ההרס השבוע ביישוב הדעת (בתיה קארו - סוכנות תצפית)

ביום שישי יערכו תושבי גבעות שילה שיירת מכוניות במחאה על ההרס שהתבצע ביישוב הדעת ביום שני לפנות בוקר. השיירה תצא מגבעות שילה לעבר בסיס צה"ל במבואות שילה שם יונפו שלטים וישמעו נאומים מפי תושבים.

"באופן כללי, המטרה היא העברת מסר מאוד ברור לצבא" אומר מאיר ברטלר, תושב האזור ופעל ציבור בשיחה עם הקול היהודי. "לא יכול להיות שיהרסו מבנים בכלל, ובטח שלא יכול להיות שיהרסו מבנים 48 שעות אחרי שיהודי נרצח על יד דולב ו12 שעות לאחר שחייל נדקר בירושלים. זורקים כאן אבנים בכבישים יום יום, ערבים בונים בכל מקום על כל סוגי האדמות בלי אישור מאף אחד אבל אכיפה היא רק כנגד יהודים כגנבים בלילה".

המודעות על האירוע

"הדבר הזה לא יתכן ולא יכול להיות. אם ציבור המתיישבים בריא בנפשו, הוא חייב לצאת נגד הדבר הזה, לצאת חוצץ ולא להישאר בבית, וגם אם הוא לא גר בגוש שילה, להגיע ולהשתתף. ככל שהשיירה תהיה גדולה יותר ככל שהמסר שלנו בדרישה להפסקת ההרס במאחזים, וקריאה להמשיך לפתח את ההתיישבות ולהילחם בטרור, יהיה יותר ברור וחד, ככה תהיה גם ההשפעה שלו" אומר ברטלר.

לדבריו, התנהלות צה"ל בנושא ביטחון והתקיפות כלפי המתיישבים קשורה אחת בשנייה. "אני חושב שבסופו של דבר צה"ל נועד להילחם ולהתעסק בנושאי ביטחון. כשהוא מתעסק בדברים אחרים התוצאה היא בהתאם. אנחנו מצפים מצה"ל שיהיה עסוק במלחמה באויב ולא באכיפת חוק כנגד האחים שלו, אכיפה סלקטיבית יש לומר".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד