בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המסעדה הלבנונית – לא רואים ממטר

אם תופתעו למראה המוזר באמצע כביש 505 בשומרון, תנועת רגבים תספר לכם את סיפור הפקרות החוק במקום

  • כ"א תמוז תשע"ה - 12:22 08/07/2015
גודל: א א א
את מעקה הבטחות אתם רואים? הכניסה למסעדה הלבנונית בשומרון (רגבים)
את מעקה הבטחות אתם רואים? הכניסה למסעדה הלבנונית בשומרון (רגבים)

אם יצא לכם לעבור בזמן הקרוב על כביש 505 מצומת אריאל לצומת תפוח בשומרון, ככל הנראה שגם אתם תופתעו לפשר המראה המוזר. בצד הכביש ישנם עמודים של מעקה בטיחות, רק שהחלק המשמעותי של המעקה, כלומר-המעקה עצמו, חסר.

כדי להבין את פשר המחזה המוזר, תוכלו לפנות לתנועת "רגבים" שתסביר לכם שמדובר בעוד סיפור של מבנה בלתי חוקי שנבנה בידי ערבים ולא נאכף על ידי הרשויות הנוגעות בדבר.

במקום נבנה לפני שנים המסעדה הלבנונית, שבעליה לא ראו צורך באישור מגורם כלשהוא שיתיר את הקמת המסעדה. כשהמבנה לא חוקי, גם את הכניסה אליו מהכביש בחרו בעלי המסעדה שלא להסדיר כחוק, ופתחו כביש ישיר מהמסעדה אל הכביש בו נוסעים כלי רכב בצורה מהירה. מבחינתם, לא משנה כמה הכביש החדש יסכן את נוסעי הכביש הראשי.

כחלק מהתהליך הארוך לעצירת המפגע, הניחה מע"צ גדר בטיחות בשולי הכביש, שבאופן טבעי (ובטיחותי) חוסמת את הכניסה המסוכנת למסעדה. אך מי שבנה מסעדה לא חוקית, עם יציאה לא חוקית ומסוכנת לכביש, כנראה חשב שלא יזיק אם יוסיף לעצמו עוד חטא קטן, והסיר גם את המעקה.

לדברי עמותת רגבים: "מיום הקמת המסעדה והמפגע הבטיחותי פנינו לכל הגורמים הרלוונטיים אלא שכולם בחרו להתעלם. בזמן האחרון גם הגשנו עתירה לבג"ץ למתן צו על תנאי לסגירת המקום וניתוק המפגע מהכביש". כעת, מחכים ברגבים לדיון בבג"ץ, שצפוי להתקיים בעוד זמן רב.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד